Znane gwiazdy atakują Lidla: "Dlaczego pozwalasz na to okrucieństwo"?
Rodzimi celebryci często zabierają głos w społecznych sprawach. Tym razem znane twarze wzięły udział w spocie skierowanym do sieci sklepów Lidl. Barbara Kurdej-Szatan, Ania Wyszkoni, Michał Piróg, Łukasz Nowicki i Małgorzata Ostrowska zaapelowali do zaprzestania znęcania się nad zwierzętami w kampanii Otwartych Klatek.
Barbara Kurdej-Szatan, Małgorzata Ostrowska, Łukasz Nowicki i Michał Piróg to niektóre ze znanych nazwisk, biorących udział w kampanii organizacji Otwarte Klatki, pomagającym od lat zwierzętom. Tym razem celebryci zaapelowali do sieci sklepów Lidl.
Celebryci w mocnym apelu do sieci sklepów Lidl.
Jak się okazuje, w wyniku śledztwa organizacji na fermie drobiu dostawcy Lidla stosowali przemoc wobec zwierząt i nie usuwali z fermy zwłok. Jak ustaliły Otwarte Klatki w sklepach Lidl na terenie Polski 99,2 proc zbadanych filetów z piersi kurczaka marek własnych wykazało obecność tzw. choroby białych włókien.
W Spider's Web sporo piszemy o celebryckich aferach:
Być może niedawna kampania z udziałem znanych nazwisk poprawi sytuację zwierząt. Mimo poważnego tematu, sprzeciw gwiazd odbył się w zachowawczym tonie, bez mocnych epitetów, co nie oznacza, że nie padły niewygodne pytania skierowane do spożywczej sieciówki.
Drogi Lidlu. Uważamy, że powinniśmy stawać w obronie tych, którzy nie mają głosu. Wierzymy w dobroć, współczucie, sprzeciwiamy się krzywdzeniu bezbronnych. Uważamy, że zwierzęta nie zasługują na życie w ciągłym bólu. Drogi Lidlu, wierzysz, że "odpowiedzialna firma może więcej". Dlaczego więc nadal pozyskujesz kurczaki z hodowli, która przyczynia się do ich ogromnego cierpienia? Dlaczego pozwalasz na to okrucieństwo? Drogi Lidlu, wierzymy, że postąpisz właściwie - słyszymy w kampanii Otwartych Klatek.
Jedni krytykują gwiazdy biorące udział w kampanii, inni wspierają
Jak to zwykle bywa, internauci w przypadku spotu Otwartych Klatek podzielili się na dwa obozy. Jedni uważają, że obecność dużych nazwisk w kampanii z ogromnymi zasięgami to strzał w dziesiątkę, inni z kolei zarzucają gwiazdom hipokryzję. Wszak zdaniem komentujących nie wszyscy z nich są wegetarianinami czy weganami.
Zgaduję, że osoby, które tak dzielnie biorą udział w tego typu sloganach dalej zjadają kurczaka, przypinając sobie order miłośnika zwierząt, bo to przecież kurczak z wolnego wybiegu. Jak chcecie bronić praw zwierząt, chcecie być etyczni to jest jeden sposób: weganizm. Wolny wybieg to nie są kurki szczęśliwie biegające po zielonej trawie. Te kurczaki też zostały zabite, też jechały do rzeźni w stresie. Nie udawajmy obrońców i miłośników zwierząt nadal przekładając swoje kubki smakowe ponad zwierzaki - czytamy wypowiedź jednej z osób pod spotem Otwartych Klatek. Pojawiły się jednak komentarze, w których obrońcy zwierząt dziękowali wszystkim za udział w tej kampanii. Trudno opisać wdzięczność dla wszystkich osób, które stają w obronie kurczaków hodowanych na mięso w tak fatalnych warunkach. Serio. Lidl, liczę na Was bardzo!!!
Oczywiście trudno rozliczać wszystkie gwiazdy z jedzenia czy niejedzenia mięsa, lecz na pewno ich obecność jest bardzo ważna w tej kampanii. Dość wyraźnie rysuje się głos Michała Piróga, który od wielu lat podkreśla, że jest weganinem. Choreograf często angażuje się również w wiele akcji charytatywnych, pozwalającym poprawić los zwierząt.