REKLAMA

Netflix nie rośnie już tak szybko jak wcześniej. Powody są 3: HBO Max, Disney+ i Covid-19

Jedni w czasie pandemii Covid-19 potracili biznesy budowane przez całe życie, inni w oka mgnieniu się wzbogacili. Jednymi z największych „beneficjentów” obecnego kryzysu są serwisy streamingowe i VOD. Na ich czele stoi Netflix, który w zeszłym roku zanotował wielomilionowy przypływ abonentów. Każdy kij ma jednak dwa końce.

netflix liczba subskrypcji 2021
REKLAMA

Ponad rok temu po raz pierwszy zostaliśmy zamknięci w domach. Jedną z najpopularniejszych rozrywek, oprócz pieczenia chleba i picia ze znajomymi na Zoomie, było oglądanie seriali i filmów. Wiele osób tak naprawdę miało pierwszy raz w życiu okazję, by nadrobić zaległe hity – w tygodniu nie mogliśmy wyjść do knajpy lub kina ze znajomymi, skończyły się też weekendowe melanże i łażenie po galeriach.

I tak, w pierwszym kwartale zeszłego roku serwisowi przybyło globalnie aż 16 milionów nowych subskrybentów. Najpopularniejszym serialem wtedy był dokument „Król tygrysów”, przebojem platformy było też reality show „Miłość jest ślepa”, a także thriller „Ozark”. Z platformy korzystało w tamtym czasie łącznie około 183 mln osób, co czyniło ją najpopularniejszym serwisem streamingowym na świecie.

REKLAMA

W tym roku wzrost wyhamował. Netflix opublikował dane, które robią już mniejsze wrażenie. W pierwszym kwartale 2021 roku „tylko” ok. 4 milionów nowych użytkowników założyła konta (a prognozowano o 2 miliony więcej). W tym momencie Netflix ma 208 milionów płatnych użytkowników.

 class="wp-image-1703752"

Serwis jest jednak coraz bardziej rentowny – dochód netto w pierwszym kwartale tego roku wyniósł 1,7 miliarda dolarów, czyli niewiele mniej niż roczny dochód za cały 2019 rok – 1,87 miliarda dolarów.

Są dwie główne przyczyny tego trendu. O ile pandemia przyciągnęła widzów przed ekrany, o tyle wprowadziła zastój w przemyśle rozrywkowym. W raporcie możemy przeczytać, że z powodu opóźnień produkcji, na Netfliksa dodano mniejszą liczbę nowych tytułów.

Największym hitami filmowymi były „W strefie wojny” (66 mln widzów) i „Dzień na tak” (62 mln), a serialowymi „Przeznaczenie: Saga Winx” (57 mln) i Ginny & Georgia (52 mln). Na drugą połowę tego roku zapowiadane są produkcje, które mogą spowodować kolejny przypływ widzów: „Red Notice” z Gal Gadot, The Rockiem i Ryanem Reynoldsem, a także nowe sezony „Wiedźmina”, „Domu z papieru” i „Ty”.

REKLAMA

Drugim powodem spowolnienia przyrostu subskrybcji jest oczywiście konkurencja. Co prawda w Polsce Netflix jest liderem, który zostawia pozostałe platformy w tyle (choć na chwilę w Polsce z tronu zrzucił go Player), ale w USA zacięcie walczy o widownię z innymi usługami jak Disney+, Peacock i HBO MAX (wszystkie serwisy jeszcze nie są dostępne w Polsce), a także innymi gigantami. Wciąż jest na szczycie, ale jego przewaga topnieje. Za nim plasuje się Amazon Prime Video, a podium zamyka Hulu.

*zdjęcie główne: kadr z serialu „Narcos” / Netflix

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-07-02T20:21:33+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T19:06:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T18:05:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T17:02:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T14:06:45+02:00
Aktualizacja: 2025-07-02T12:36:39+02:00
Aktualizacja: 2025-07-01T18:51:00+02:00
Aktualizacja: 2025-07-01T15:27:49+02:00
Aktualizacja: 2025-07-01T13:05:35+02:00
Aktualizacja: 2025-07-01T11:57:44+02:00
Aktualizacja: 2025-07-01T08:30:18+02:00
Aktualizacja: 2025-06-30T20:14:11+02:00
Aktualizacja: 2025-06-30T18:18:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-30T17:17:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-30T16:12:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-30T15:36:25+02:00
Aktualizacja: 2025-06-30T15:07:50+02:00
Aktualizacja: 2025-06-30T13:57:52+02:00
Aktualizacja: 2025-06-30T13:42:54+02:00
Aktualizacja: 2025-06-30T11:57:15+02:00
Aktualizacja: 2025-06-30T11:11:39+02:00
Aktualizacja: 2025-06-30T09:23:11+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA