Netflix wprowadza tańszy plan mobilny i to jest strzał w dziesiątkę. Sama najczęściej seriale oglądam na tablecie
Netflix rozszerza swoją ofertę i proponuje użytkownikom dwa nowe plany mobilne. Według informacji Netfliksa, najpóźniej do 26 lutego tego roku zostaną wdrożone plany Mobile i Mobile+ na urządzeniach mobilnych. Uwaga: jest taniej, niż było. Uwaga nr 2: na razie to tylko testy.
![netflix plan mobile cena](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fsplay%2F2020%2F02%2Fnetflix-plan-mobile-cena.jpg&w=1200&q=75)
Mobilne plany Netfliksa to – co tu dużo mówić – strzał w dziesiątkę. Przez ostatnie kilka lat obecności serwisu na polskim rynku, gigant VOD miał do zaoferowania te same trzy plany:
- Podstawowy – 34 zł / msc. (możliwość oglądania na 1 ekranie równocześnie, jakość SD);
- Standard – 43 zł / msc. (możliwość oglądania na 2 ekranach równocześnie, jakość HD);
- Premium – 52 zł / msc. (możliwość oglądania na 4 ekranach równocześnie, jakość HD lub Ultra HD).
Teraz do trzech znanych planów dochodzą jeszcze dwa: Mobile i Mobile+.
Netflix plan Mobile i plan Mobile+ – z czym to się je?
![](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fsplay%2F2020%2F02%2Fnetflix-piatek-14-lutego-nowosci.jpg&w=1200&q=75)
Nie da się ukryć, że sposób konsumpcji filmów i seriali przez lata się zmienił. Technologia poszła do przodu – mamy coraz lepsze smartfony, tablety. Urządzenia mobilne towarzyszą nam cały dzień (a czasem i noc, mierząc np. jakość naszego snu). Smartfon to – pewnie nie tylko przeze mnie – najczęściej używany sprzęt. Laptopa poza pracą nie włączam właściwie wcale, ale telefon ciągle mam w ręku, torebce albo kieszeni. Tablet z kolei służy mi do rozrywki – to na nim głównie oglądam seriale, rysuję, zdarza się, że i gram. Bywa też idealnym zastępstwem dla notebooka w podróży – wówczas piszę na nim teksty.
Nowe plany mobilne Netfliksa skierowane są właśnie dla takich osób, czyli – powiedzielibyśmy stereotypowo – raczej do młodszego pokolenia. I też takich, które często same oglądają filmy i seriale.
Oba plany są korzystniejsze cenowo niż dotychczasowe (pod pewnymi względami) i kładą nacisk na oglądanie właśnie na urządzeniach mobilnych. W obu również dostępne jest korzystanie z serwisu w wersji offline, tak jak i w trzech pozostałych: Podstawowym, Standard i Premium.
Plany Mobile i Mobile+ prezentują się następująco:
- Plan Mobile – jedno urządzenie mobilne (smartfon lub tablet) w jakości SD – koszt: 24 zł (!) miesięcznie (to taniej aż o 10 zł w stosunku do planu Podstawowego);
- Plan Mobile+ – dwa urządzenia mobilne (smartfon lub tablet) lub komputer (laptop lub desktop) w jakości Full HD – koszt: 38 zł miesięcznie.
Trzeba to powiedzieć głośno: plan Mobile+ Netfliksa wygrywa wszystko. To najbardziej optymalna oferta tego serwisu VOD.
Jest tylko 4 złote droższy od planu Podstawowego, a oferuje możliwość oglądania równocześnie na 2 urządzeniach mobilnych lub na komputerze w jakości HD. To idealna oferta dla par – każde z was może oglądać sobie serial lub film samemu na urządzeniu mobilnym, a potem razem odpalacie coś na komputerze, który przecież możecie podłączyć np. za pomocą HDMI do dużego ekranu telewizora. Pakiety Mobile i Mobile+ nie obsługują bowiem telewizorów i nie zadziała strumieniowanie materiałów na TV, np. za pomocą Chromecasta.
![netflix automatyczne odtwarzanie](/_next/image?url=https%3A%2F%2Focs-pl.oktawave.com%2Fv1%2FAUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2%2Fsplay%2F2020%2F02%2Fnetflix-automatyczne-odtworzanie-nowa-funkcja.jpg&w=1200&q=75)
Warto wspomnieć, że usługa wprowadzona zostanie do Polski na razie tylko testowo.
Od kilku lat proponujemy trzy plany subskrypcji. Wprowadzane właśnie testowo 2 nowe wynikają ze znacznego wzrostu wykorzystania urządzeń mobilnych jako sposobu konsumpcji treści w serwisie Netflix. Nowe plany udostępnimy na stałe, gdy odbiorcy doceniający zwiększoną elastyczność będą z nich korzystać i uznają tę zmianę za pozytywną – tłumaczy Biuro Prasowe Netflix.
Dzisiaj 1/3 użytkowników Netfliksa (łącznie wszystkich jest ok. 150 mln na całym świecie) ogląda seriale i filmy tylko na telefonach komórkowych, laptopach lub tabletach. Jeżeli nowe plany zyskają zainteresowanie widzów, tak jak stało się to w Indiach, Malezji i Indonezji, to usługa wejdzie na stałe na nasz rynek. Mam nadzieję, że tak właśnie się stanie, bo plany mobilne to coś, czego potrzebują użytkownicy – są dostosowane do ich potrzeb i pozwalają zaoszczędzić bądź optymalniej wydać pieniądze na subskrypcję w serwisie.