Warmonger nadchodzi! Będzie w odcinkach! Tytuł pierwszego to
Operation: Downtown Destruction!
Gra opisywana przez jej twórców jako FPP z elementami MMO wykorzystywać będzie silnik Unreal 3 i AGEIA Physics, a jej akcja ma się rozgrywać w roku 2029. To właśnie wtedy dwie największe kompanie naftowe - PolyChem Oil i General Energy - wystawią do boju swoje wojska w walce o irańskie pola naftowe. Wkrótce wojna przeniesie się też do Stanów Zjednoczonych, a w trakcie walki poszczególne drużyny zdobywać będą kolejne miasta. Póki co - żaden wypas.
Kluczowym elementem Warmongera ma być jednak fakt, że każdy obiekt w grze podlegać będzie destrukcji. Co więcej, budynki, drzewa i elementy scenerii nie będą podlegały zaprogramowanym animacjom zniszczeń, ale mają się zawalać zgodnie z zasadami fizyki. Co to oznacza? Że zniszczenie ściany nośnej spowoduje realistyczne zawalenie się budynku, że sprytny strzał z rakietnicy w pień drzewa zatarasuje drogę jeepom, a strzał w sufit spowoduje, że przeciwnik znajdujący się na wyższym piętrze spadnie nam oszołomiony pod nogi. Teraz już tylko kulka w głowę i sprawa załatwiona.
Trzeba przyznać, że twórcom Warmongera ambicji nie brakuje. Prócz silnika graficznego (Unreal 3) i fizycznego (Ageia), Netdevil korzysta również z usług firmy Motion Picture CG VFX - dzięki jej systemowi LIDAR można budować niezwykle realistyczne lokacje 3D w mgnieniu oka.
Miejmy nadzieję, że eksperyment Warmonger się powiedzie i wkrótce nasze sieciowe pojedynki będą bardziej interesujące niż dotąd. Nie wiadomo, kiedy Warmonger trafi do sprzedaży, ale zapewne nieprędko.