To najważniejsze momenty roku? Zeitgeist 2014: Year In Review podważy waszą poczytalność
W tym roku działo się naprawdę wiele. Huragan Katrina zabił 1836 osoby. Odszedł od nas niezwykle utalentowany aktor Heath Ledger oraz kontrowersyjna Amy Winehouse. Na całe szczęście 2014 rok to również dobre wiadomości – cały świat oglądał królewski ślub księcia Wilhelma oraz Catherine Middleton. Wszystkie niesamowite momenty możecie zobaczyć w poniższym materiale filmowym.
Film jest na tyle dobrze zrealizowany, że warto obejrzeć go do samego końca. Ba, Zeitgeist 2014: Year In Review po prostu TRZEBA obejrzeć do samego końca:
Przewrotne, prawda? Przyznam, że podczas oglądania materiału filmowego sam byłem przez moment w niemałym potrzasku. Widząc urywki ze ślubu księcia Wilhelma i Catherine Middleton zaskoczyło mnie, że ten wydarzył się tak niedawno. Huragan Katrina? Niezbyt mocno interesuje się wydarzeniami w Stanach Zjednoczonych, być może faktycznie to był 2014 rok. Zmarł Heath Ledger? Zaraz, przecież „The Dark Knight” miał swoją premierę dawno temu… Oglądając „Zeitgeist 2014: Year In Review” czułem się naprawdę zdezorientowany. Chociaż po każdej kolejnej scenie coraz silniej podważałem wiarygodność producentów, przez moment przeszło mi przez głowę coś znacznie gorszego. Pomyślałem sobie, że może z moją pamięcią coś jest nie tak.
Materiał filmowy trzeba obejrzeć do samego końca. Dopiero wtedy poznajemy prawdziwe przesłanie „Zeitgeist 2014: Year In Review”
To jest ze wszystkich miar szczytne i podane w bardzo ciekawy sposób. Nie jest żadną tajemnicą, że nikt tak nie zrozumie problemów i wyzwań osób niepełnosprawnych jak człowiek na wózku. Nie jesteśmy nieświadomi chorób i zagrożeń, dopóki te nie przyczepią się nas samych bądź naszych najbliższych. Tym bardziej cieszy mnie, że powstają przedsięwzięcia pokroju „Zeitgeist 2014: Year In Review”. Współczesne kampanie społeczne muszą być ciekawe, muszą poszerzać naszą perspektywę, muszą nas uświadamiać i edukować. Uważam, że pomysł zaprezentowany w powyższym filmie jest kapitalny. Kto za nim stoi?
Działająca od 1984 roku organizacja non-profit Alzheimer Nederland. To nie jedyny ciekawy projekt tych ludzi. Pomysłodawcy kampanii stoją również za „Alzheimer Cafés” – miejscami, w których panuje domowa atmosfera i w których każdy może przyjść po porady specjalisty. Wsparcie w tej chorobie jest niezwykle ważne, podobnie jak istnienie takich placówek. Czekam na podobną, rodzimą inicjatywę w naszym kraju.
Jest tylko jedna rzecz, która mnie przeraża. Chodzi o inteligencję niektórych internautów. Przeglądając komentarze pod „Zeitgeist 2014: Year In Review” znajdziecie wielu dumnych z siebie komentujących, którzy zauważyli, że wydarzenia zawarte na materiale nie wydarzyły się w 2014 roku. Brawo.