REKLAMA
  1. Rozrywka
  2. Media

Jastrzabpost zmienia właściciela. Wirtualna Polska przejmuje firmę za 28 mln złotych

Wirtualna Polska przejmuje spółkę Mediapop, wydawcę Jastrzabpost.pl czy Popularne.pl, której współzałożycielką i prezeską firmy jest Agnieszka Jastrzębska, dziennikarka zajmująca się showbiznesem. Kwota transakcji wyniesie co najmniej 28 mln złotych. 

07.11.2022
14:52
Mediapop kupiona przez Wirtualną Polskę
REKLAMA

Dołącz do Disney+ z tego linku i zacznij oglądać głośne filmy i seriale.

Spółka Wirtualna Polska rozpycha się na rynku mediów. Tym razem na tapet wzięła spółkę Mediapop, która prowadzi takie portale internetowe jak Pysznosci.pl, Genialne.pl, Jastrzabpost.pl czy Popularne.pl. Wstępna wartość transakcji to 28 mln zł. Cena może zostać powiększona o dodatkowe wynagrodzenie w maksymalnej wysokości do 9 mln złotych.

REKLAMA

– Zakładając Mediapop 8 lat temu, byłam pewna, że w przyszłości to internet będzie wiodącym medium. Przez ten czas firma rozwinęła się w największe niezależne wydawnictwo internetowe w Polsce. Zbudowaliśmy marki, które dziś są nie tylko numerem jeden w swoich kategoriach, ale również wyznaczają trendy w sieci i social mediach. Sprzedajemy spółkę w momencie, kiedy osiąga najlepsze w historii wyniki zarówno finansowe, jak i zasięgowe. Jestem przekonana, że transakcja z Wirtualną Polską, wiodącą grupą mediową w kraju, pozwoli nie tylko umocnić pozycję serwisów, ale również da szansę na dynamiczny rozwój i wykorzystanie pełni potencjału dzięki zasobom i doświadczeniu biznesowemu nowego właściciela – mówi Agnieszka Jastrzębska, współzałożycielka i prezes Mediapop.

Po przejęciu Mediapop Wirtualna Polska wzmocni brand plotkarski i kulinarny

Według badania Mediapanel za październik 2022 roku, serwisy Mediapop docierają do ponad 12 milionów Polaków. Profile Mediapop w social mediach śledzi ponad 17 milionów użytkowników. Przychody spółki w okresie ostatnich 12 miesięcy, zakończonych w czerwcu 2022 roku, wyniosły 6,8 mln złotych, a skorygowana EBITDA 3,1 mln zł. 

– Po sfinalizowaniu transakcji chcemy dalej współpracować z zespołem Mediapop, wykorzystując jego bogate doświadczenie w tworzeniu i pozycjonowaniu marek w social mediach. To pozwoli nam wzmocnić w tym zakresie również profile serwisów Wirtualnej Polski. Dodatkowo transakcja pozwala na budowę silnego brandu kulinarnego w oparciu o serwis Pyszności – mówi Kamil Karnowski, dyrektor Publishing Growth w Wirtualnej Polsce Media S.A.

Wirtualna Polska przez ostatnie 3 miesiące wydała zawrotne 580 mln złotych na przejęcia

To kolejna inwestycja Wirtualnej Polski Holding w ostatnim czasie. W sierpniu spółka nabyła 40 proc. udziałów w Patronite, największym polskim serwisie internetowym łączącym twórców z patronami. Na początku września za kwotę 83 mln euro kupiła Grupę Szallas obsługującą największe krajowe portale turystyczne umożliwiające rezerwację noclegów na Węgrzech, w Czechach, Rumunii, Polsce i Chorwacji. 

Następnie WP nabyła 100 proc. udziałów spółki Benchmark.pl, jednego z czołowych portali internetowych o tematyce komputerowej, nowych technologii, gier video oraz sprzętu elektronicznego. Również we wrześniu Wirtualna Polska została większościowym akcjonariuszem spółki Audioteka S.A., jednego z najbardziej rozpoznawalnych i największych serwisów z audiobookami działającym m.in. w Polsce, Niemczech, Czechach i Litwie. WP jest właścicielem ok. 60 proc. akcji, wartość transakcji wyniosła 95 mln zł. 

REKLAMA

W październiku za prawie 33 mln zł Wirtualna Polska nabyła około 44,5 proc. udziałów spółki Selsey, jednego z czołowych sklepów internetowych w Polsce sprzedających produkty w kategorii "dom i ogród". Łącznie w ciągu ostatnich 3 miesięcy Wirtualna Polska Holding na akwizycje przeznaczyła ponad 580 mln złotych.

Zdjęcie główne: fot. materiały prasowe

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA