Który film z 2018 roku miał najlepsze efekty specjalne? Oczywiście „Avengers: Wojna bez granic”
„Avengers: Wojna bez granic” zostało wyróżnione przez Visual Effects Society, które wręczyło twórcom tego filmu aż 4 nagrody.
Visual Effects Society po raz 17. nagrodziło widowiska filmowe i serialowe, zwracając uwagę na ich aspekt wizualny, a konkretnie na efekty specjalne. Tegoroczne rozdanie zdominował jeden z najgłośniejszych – o ile nie najgłośniejszy — film zeszłego roku, który elektryzował fanów opowieści o superbohaterach na całym świecie.
„Avengers: Wojna bez granic” otrzymało nagrodę w kategorii Najlepsze efekty w filmie.
Obraz Disneya otrzymał również nagrodę w kategoriach: Najlepszy animowany występ w filmie (za Thanosa), Najlepsze symulacje w filmie (Tytan), Najlepsza kompozycja w filmie (również Tytan). Warto tutaj zwrócić uwagę, że również Amerykańska Akademia Sztuki i Wiedzy Filmowej doceniła "Avengers: Wojna bez granic", jeśli chodzi o efekty specjalne. Film został nominowany w tej kategorii razem z m. in. „Han Solo: Gwiezdne wojny – historie" i „Player One”.
Jeśli zaś chodzi o seriale, to stanowczo dominowała produkcja Netfliksa pt. "Zagubieni w kosmosie". Ta również otrzymała 4 wyróżnienia. Doceniono między innymi kompozycję w serialu, wykreowane środowisko i zaanimowany występ. Wśród seriali pojawiła się jeszcze jedna produkcja czerwownego serwisu VOD - „Altered Carbon.
Zdobywcy nagród Visual Effects Society - pełna lista:
Najlepsze efekty w filmie - „Avengers: Wojna bez granic”
Najlepsze efekty wspomagające w filmie - „Pierwszy człowiek”
Najlepsze efekty w filmie animowanym - „Spider-Man: Uniwersum”
Najlepsze efekty w serialu - „Zagubieni w kosmosie”
Najlepsze efekty wspomagające w serialu - „Jack Ryan”
Najlepsze efekty w projekcie czasy rzeczywistego - „Age of Sail”
Najlepszy animowany występ w filmie - „Avengers: Wojna bez granic” - Thanos
Najlepsze animowany występ w animacji - „Spider-Man: Uniwersum” - Miles Morales
Najlepsze animowany występ w serialu lub projekcie czasu rzeczywistego - „Zagubieni w kosmosie” - humanoid
Najlepsze wykreowane środowisko w filmie - „Player One” - Lśnienie, Hotel Overlook
Najlepsze wykreowane środowisko w filmie animowanym - „Spider-Man: Uniwersum” - rysunkowy Nowy Jork
Najlepsze wykreowane środowisko w serialu, projekcie czasu rzeczywistego, reklamie - „Zagubieni w kosmosie” odc. pilotowy; strefa uderzenia
Praca wirtualnej kamer w filmie lub serialu - „Player One” - wyścig w Nowym Jorku
Najlepsze modele w filmie lub animacji - „Zabójcze maszyny” - Londyn
Najlepsze symulacje w filmie - „Avengers: Wojna bez granic” - Tytan
Najlepsze symulacje w filmie animowanym - „Spider-Man: Uniwersum”
Najlepsze symulacje w serialu, projekcie czasu rzeczywistego, reklamie - „Altered Carbon”
Najlepsza kompozycja w filmie - „Avengers: Wojna bez granic” - Tytan
Najlepsza kompozycja w serialu - „Zagubieni w kosmosie” odc. „Impact” ; miejsce akcji ratunkowej