Apple TV+ coraz mocniej wchodzi na rynek seriali. Platforma ogłosiła daty premier nowych produkcji
Apple TV+ pojawiło się na rynku 1 listopada 2019 i dość szybko zyskało przychylność odbiorców. Potwierdzają to nominacje do Złotych Globów dla „The Morning Show” czy statuetka SAG Awards dla Jennifer Aniston za udział w serialu. Platforma streamingowa Apple’a idzie więc za ciosem i ogłasza daty premier kolejnych seriali.
Już 7 lutego na platformie Apple TV+ zadebiutuje nowy serial „Mythic Quest: Raven’s Banquet”.
To opowieść o grupie pracowników firmy, zajmującej się tworzeniem gier komputerowych. Serial od twórców „It’s Always Sunny in Philadelphia” przyjrzy się absurdom pracy u developera gier i obnaży mechanizmy ludzkiego zachowania.
Za sterami serialu stoją Rob McElhenny, Charlie Day, David Hornsby i Megan Ganz. Na ekranie zobaczymy zaś znanego z „Community” Danny’ego Pudiego, F. Murraya Abrahama, czy Charlotte Nicdao.
Wiadomo już, że produkcja otrzymała zamówienie na 2. sezon.
2. sezon otrzyma też produkcja dla najmłodszych - „Home Before Dark”, która trafi na platformę 3 kwietnia.
Serial sygnowany nazwiskami Dary Resnik i Johna M. Chu („Bajecznie bogaci Azjaci”, „Step Up” 2 i 3), który wyreżyserował pilotażowy odcinek, opowiada o małej dziewczynce, która próbuje rozwiązać tajemnicze zagadki swojego miasteczka. Główna bohaterka serialu wzorowana jest na prawdziwym życiu młodej Hildie Lysiak, która swego czasu zasłynęła jako najmłodsza dziennikarka śledcza w historii. W roli głównej zobaczymy znaną z „The Florida Project” Brooklyn Prince, a na ekranie pojawią się także Jima Sturgessa, Adriana Hough czy Joelle Carter.
6 marca na platformie zadebiutuje natomiast nowa wersja serialu „Amazing Stories”, sygnowana nazwiskiem samego Stevena Spielberga.
To nowa wersja produkcji, którą słynny reżyser stworzył już w 1985 roku. Serial składać się będzie z serii niepowiązanych ze sobą odcinków, opowiadających nowe, niespotykane historie. Produkcja przypomina zatem „Strefę Mroku”, która również dostała swoją zrewitalizowaną wersję po 60. latach od premiery pierwowzoru.
Apple ogłosiło też daty premier całkiem nowych, niezapowiadanych wcześniej seriali.
„Defending Jacob” to serial bazujący na powieści Williama Landaya o tym samym tytule. Opowiada o asystencie prokuratora generalnego, który bada sprawę brutalnego morderstwa z udziałem własnego syna.
Serial limitowany pod okiem showrunnera Marka Bombacka i reżysera Mortena Tylduma („Gra Tajemnic”, „Pasażerowie”) zebrał niezłą obsadę. Główną rolę gra Chris Evans, czyli słynny „Kapitan Ameryka”, który skradł niedawno serca widzów swoją świetną rolą w filmie „Na noże”. Partnerują mu (m.in) Michelle Docker, Jaeden Martell czy Cherry Jones.
Serial wystartuje już 24 kwietnia. Tego dnia, zgodnie z modelem Apple TV+ na platformie zadebiutują trzy odcinki serialu. Kolejne pojawiać się będą co tydzień.
„Trying” będzie pierwszym brytyjskim serialem Apple TV+. To opowieść o młodym małżeństwie, starającym się o dziecko. W rolach głównych Rafe Spall, Esther Smith oraz Imelda Staunton. Pomysłodawcą serialu jest Andy Wolton, a produkcja powstała we współpracy z BBC Studios. Premiera pierwszych 3. (z 8.) odcinków już 1 maja.
Platforma pochwaliła się także zamówieniem animowanej komedii, od twórców serialu „Bob’s Burgers”.
Musical „Central Park”, który zadebiutować ma najbliższego lata, opowie o życiu jednego z najsłynniejszych miejskich parków na świecie. Obsada głosowa serialu jest imponująca. Showrunnerka Loren Bouchard zebrała bowiem w jednym miejscu: Josha Gada, Kristen Bell, Kathryn Hahn, Stanleya Tucciego, czy Titussa Burgessa. Amerykański portal /Film, który miał szansę przedpremierowo zobaczyć kilka odcinków, przyrównuje go do epizodu „Work Hard or Die Trying Girl” z serialu „Bob’s Burgers”.
Na platformie zadebiutują także: „Visible: Out on Television”, przyglądający się wpływowi telewizji na życie zwykłych ludzi oraz działania społeczności LGBTQ+ dla lepszej reprezentacji przedstawicieli swojej grupy w telewizji (14 lutego), „Home”, w której przyjrzymy się innowacyjnym koncepcjom na domy przyszłości (17 kwietnia), czy 10-odcinkowy serial dokumentalny „Dear…”, inspirowany serią reklam Apple’a „Dear Apple”, w której zwykli ludzie opowiadać będą o tym, jak zmieniło się ich życie pod wpływem spotkania ze znanymi osobistościami (m.in Oprah, czy Linem Manuelem Mirandą).