REKLAMA

Czytnikoliczenie - policzą, ile jest w Polsce czytników e-booków

Największy dystrybutor e-booków i audiobooków Virtualo wraz z serwisem Ebooki.Allegro oraz wydawnictwem Burda Książki organizuje wirtualny event "Pierwsze ogólnopolskie Czytnikoliczenie - pokażmy ilu jest czytelników ebooków w Polsce!"

Czytnikoliczenie – policzą, ile jest w Polsce czytników e-booków
REKLAMA

Są wszędzie - w metrze, autobusach, w parkach, uczelniach i w biurach. Chodzi o e-czytelników ze swoimi urządzeniami do czytania - czytnikami, tabletami, smartfonami. Ile jest ich w Polsce? Tego nikt nie zbadał.
- Do tej pory krążyły obiegowe szacunki na ten temat, jednak nie zostały przeprowadzone żadne większe badania, na podstawie których można byłoby oszacować skalę zjawiska - mówi Małgorzata Błaszczyk, Marketing Manager z Virtualo. - E-czytelnicy nie są już niszą, chcemy to pokazać – dodaje.

REKLAMA

Według danych Allegro, współorganizatora akcji Czytnikoliczenie, w 2013 roku jeden czytnik był sprzedawany co 10 minut. Najchętniej kupowanym modelem był Kindle Classic, a szczyt sprzedaży przypadł na grudzień, kiedy jeden czytnik sprzedawał się średnio co 4 minuty. Najbardziej popularną marką był Kindle, który wybierało około 70% kupujących.

ebook1

Czytnikoliczenie, którego pomysłodawcą jest firma Virtualo to pierwsza, ogólnopolska próbą sprawdzenia poziomu popularności urządzeń pasjonatów e-lektury. Akcja realizowana w dniach 22.05-04.06. będzie polegać na zameldowaniu się na specjalnej stronie, gdzie e-czytelnicy zarejestrują swoje urządzenia i dzięki temu będą mogli wybrać w prezencie jeden z pięciu ebooków z serii "Focus Poleca" wydawnictwa Burda Książki - partnera akcji Czytnikoliczenie, który w swojej ofercie cyfrowej ma ponad 300 tytułów. W puli do zdobycia będzie 5000 ebooków. Sprawdzimy również kto czyta i jaki ma "styl" czytania oraz w jaki sposób nabył swój czytnik – mówi Małgorzata Błaszczyk z Virtualo. Uczestnicy akcji otrzymają również specjalne kody rabatowe na zakupy w księgarni ebooki.allegro.

Czytnikoliczenie to kolejny projekt realizowany z partnerami Virtualo dotyczący aktywnego badania popularności e-czytelnictwa w Polsce oraz innych zagadnień związanych z rynkiem ebooków. Aktywnie włączają się do nich również wydawnictwa jak właśnie Burda Media.
- Ebooki są dla nas istotnym projektem, dlatego na bieżąco konwertujemy materiał wydawniczy do wersji cyfrowej, organizujemy różne akcje rabatowe oraz udostępniamy bezpłatne ebooki, aby zachęcić do nowej formy czytelnictwa - mówi Justyna Wieczorem odpowiedzialna za projekt ebooków w Burda Media.

Publio.pl – znakomite ebooki 50% taniej

Jak wynika z badania Virtualo przeprowadzonego w 2013 roku, ponad 52 % respondentów wskazało, iż przyszłość książek należy do e-booków. Potwierdzają to dane sprzedażowe za ostatni rok, w którym według szacunków największego, krajowego dystrybutora e-booków i audiobooków, w Polsce sprzedano prawie pół miliona książek cyfrowych.

Rynek e-booków, mimo młodego wieku i wciąż niewielkiego udziału w polskim rynku książki jest niezwykle ciekawym zjawiskiem skupiającym uwagę społeczną i biznesową. Rozwój nowych technologii i mobilne możliwości e-czytelnictwa sprawiają, iż pasjonatów książek cyfrowych wciąż przybywa.

REKLAMA

sPlay objął akcję patronatem medialnym.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA