„The Mandalorian” i inne premierowe produkcje na platformie Disney+. Poznaliśmy datę startu serwisu
Dzisiaj na Florydzie rozpoczyna się konferencja Disneya, D23, podczas której firma będzie prezentować swoje plany na przyszłość. Jednymi z najważniejszych informacji są te związane z platformą streamingową Disney+.
Disney ogłosił właśnie dokładną datę premiery serwisu. Będzie to 12 listopada 2019. Potwierdzono też pierwsze seriale oryginalne, które trafią tego dnia na platformę. Wśród nich znalazł się szumnie zapowiadany od wielu miesięcy serial „The Mandalorian”, osadzony w świecie „Gwiezdnych Wojen”.
Akcja serialu ma rozgrywać się między Epizodami VI i VII, czyli „Powrotem Jedi”, a „Przebudzeniem Mocy”. Serial opowie historię samotnego rewolwerowca (Pedro Pascal), która rozgrywać się będzie gdzieś na obrzeżach galaktyki, daleko poza zasięgiem Nowej Republiki. Takie osadzenie akcji może też sprawić, że dzięki serialowi dowiemy się wielu informacji na temat tego, jak doszło do powstania tego nowego tworu i jak dramatyczne wydarzenia „Powrotu Jedi” wpłynęły na różne zakątki Galaktyki.
Serial ma być utrzymany w klimacie oryginalnej trylogii. Wiadomo już, że Disney zlecił produkcję drugiego sezonu serialu, która ma wystartować już w październiku tego roku. Showrunnerem całego projektu jest Jon Favreau, aktor i reżyser dwóch pierwszych częsci „Iron Mana”, „Księgi Dżungli” czy niedawnego „Króla Lwa”. Wszystko wskazuje na to, że w przeciągu najbliższych trzech dni dostaniemy też oficjalny zwiastun nadchodzącej produkcji.
„The Mandalorian” to nie jedyny serial, który trafi 12 listopada na platformę.
Swoje plakaty otrzymał też m.in. „High School Musical: The Musical: The Series”, który wedle informacji na oficjalnym koncie Disneya na Facebooku nie stanowi ani rebootu, ani sequela, a „początek czegoś nowego” (odwołując się tym samym do słynnej piosenki z pierwszej części dzieła). Na platformie 12 listopada zobaczymy też nową wersję „Zakochanego Kundla”, serial oryginalny „The World According to Jeff Goldblum”, a także komedię świąteczną „Noelle” z Anną Kendrick i Billem Haderem.
Kiedy platforma trafi do Polski?
12 listopada platforma rozpocznie działanie na terenie trzech krajów: USA, Kanady i Holandii. Wedle informacji amerykańskiego serwisu TechRadar, tydzień później dostęp do serwisu mają otrzymać użytkownicy z Australii i Nowej Zelandii. Do pozostałych krajów świata platforma ma dotrzeć w przeciągu dwóch pierwszych lat jej istnienia.
Wedle portalu CNET, Disney+ najszybciej ma dotrzeć do krajów Europy Zachodniej oraz obszaru Azja-Pacyfik. Tam platforma ma pojawić się w pierwszych sześciu miesiącach od jej oficjalnej amerykańsko-kanadyjskiej premiery. Wedle informacji zebranych przez serwis kraje Europy Wschodniej i Ameryki Południowej poczekają najdłużej. Disney+ ma zawitać tam najwcześniej w październiku 2020.