Gene Hackman i jego żona nie żyją. Małżeństwo znalezione martwe w ich rezydencji
Gene Hackman, laureat dwóch Oscarów i gwiazdor wielu kultowych filmów, nie żyje. Jak poinformował szeryf hrabstwa Santa Fe, Adan Mendoza, ciało aktora oraz jego żony, pianistki Betsy Arakawy, odnaleziono w środowe popołudnie w ich domu w ekskluzywnej dzielnicy Santa Fe Summit.

Departament policji oficjalnie potwierdził doniesienia, informując: „Zarówno Gene Hackman, jak i jego żona zostali znalezieni martwi w środę 26 lutego”. Stowarzyszenie Prasowe przekazało, że w sprawie prowadzone jest „aktywne śledztwo”, jednak szeryf Mendoza zaznaczył, że nie ma żadnych przesłanek wskazujących na udział osób trzecich. Nie podano przyczyny śmierci ani dokładnego czasu zgonu.
Hackman mieszkał w Santa Fe w stanie Nowy Meksyk od lat 80. W 1991 roku poślubił Betsy Arakawę, młodszą od niego o 32 lata pianistkę klasyczną.
Gene Hackman nie żyje. Legendarny aktor miał 95 lat
W środowe popołudnie funkcjonariusze biura szeryfa przybyli do rezydencji znajdującej się w strzeżonej okolicy zwanej Old Sunset Trail, w związku ze zgłoszeniem dotyczącym śmierci dwóch starszych osób i psa. Początkowo szeryf Mendoza poinformował, że znaleziono ciała mężczyzny w wieku 90 lat oraz kobiety w wieku 60 lat. „Na tym etapie prowadzimy wstępne śledztwo w sprawie śmierci, oczekujemy na zatwierdzenie nakazu przeszukania” - powiedział w środowy wieczór, zanim oficjalnie potwierdzono tożsamość pary. Dodał również: „Chcę uspokoić mieszkańców, że nie ma żadnego bezpośredniego zagrożenia dla społeczności”. Przyczyna zgonu nie została ujawniona, a służby zaznaczyły, że prowadzone jest śledztwo w tej sprawie.
Gene Hackman miał za sobą czterdziestoletnią karierę filmową, podczas której stworzył niezapomniane kreacje w takich produkcjach jak Francuski łącznik, Superman czy Genialny klan. Na ekranie często wcielał się w postaci o niejednoznacznej moralności, odzwierciedlające surową estetykę kina lat 70.