Od dziś usługa HBO GO jest dostępna również jako samodzielna oferta. Ale czy warto się nią interesować? Jak właściwie można z niej korzystać? Ile to kosztuje? Oto odpowiedzi na najważniejsze pytania.
HBO GO stało się właśnie samodzielną usługą. Nie trzeba się już wiązać z operatorem telewizyjnym czy telekomunikacyjnym, by móc z niej korzystać. Innymi słowy, HBO GO jest już dostępne na tych samych zasadach, co konkurencja w postaci Netfliksa, Showmaksa czy Amazon Prime Video.
Jak to właściwie działa? Ile to kosztuje? Na co pozwala? Odpowiadamy na wszystkie najważniejsze pytania.
HBO GO FAQ – ważne pytania i proste odpowiedzi:
Jak założyć konto na HBO GO?
W tym celu należy się wybrać na oficjalną witrynę usługi i kliknąć na przycisk Rejestracja. Następnie należy wybrać opcję Wypróbuj bezpłatnie przez miesiąc. Usługa poprosi nas o imię, nazwisko, adres mailowy oraz o stworzenie hasła. W kolejnym kroku zostaniemy poproszeni o podanie danych naszej karty debetowej lub kredytowej. To właśnie ona będzie obciążana co miesiąc kwotą abonamentu. Choć pierwszy miesiąc jest darmowy.
Ile kosztuje HBO GO? Jakie są dostępne formy płatności?
HBO GO oferuje jeden abonament w wysokości 29,90 zł miesięcznie. Można go opłacać wyłącznie za pomocą karty kredytowej lub debetowej.
Czy jest okres próbny na HBO GO?
Tak, pierwszy miesiąc jest darmowy. Po tym czasie usługa automatycznie zmienia charakter na płatny i pobiera pierwszą opłatę abonamentową.
Czy mogę w dowolnym momencie zrezygnować z HBO GO?
Tak. Wystarczy udać się do Ustawień konta na witrynie internetowej HBO GO, wybrać sekcję zarządzaj subskrypcją i tam wybrać opcję jej anulowania. Samego konta usunąć się tą drogą nie da, należy skontaktować się w tym celu z usługodawcą.
Czy muszę zakładać konto, aby sprawdzić ofertę HBO GO?
Nie. Wyszukiwarka oraz katalog są dostępne również dla wylogowanych użytkowników w górnym menu strony.
Czy mogę korzystać z polskiego HBO GO poza granicami kraju?
Nie, choć za kilka dni to się zmieni. Od 1 kwietnia polską wersję HBO GO będziemy mogli oglądać na terenie krajów Unii Europejskiej.
Czy mogę oglądać treści na HBO GO bez połączenia z Internetem?
Nie. Aplikacje usługi nie umożliwiają wcześniejszego pobrania filmów i seriali do pamięci naszego urządzenia.
Na jakich urządzeniach mogę oglądać HBO GO?
HBO GO oferuje aplikację webową (testowana na Firefox, Chrome, Internet Explorer, Edge i Safari na systemie Windows 7 i nowszych oraz macOS Snow Leopard i nowsze), na iOS (8.0 lub nowszy), na Androida (edycja KitKat lub nowsza), na Orsay, na Tizena, na webOS-a, na PlayStation 3, na PlayStation 4, na Xbox 360, na tvOS (Apple TV 4. generacji lub nowszy), współpracuje też z Airplay i Chromecast.
Czy są jakieś limity w przypisywaniu urządzeń do usługi?
Tak. Nasze konto możemy przypisać maksymalnie do pięciu urządzeń. Listę możemy zmieniać pięć razy w miesiącu. Z usługi jednocześnie możemy korzystać z poziomu dwóch urządzeń.
W jakiej jakości dostępne są filmy i seriale na HBO GO?
W zależności od filmu czy serialu, dostępne są wersje 720p i 1080p z dźwiękiem stereofonicznym.
Czy mogę limitować na HBO GO dostępność treści nieodpowiednich dla dzieci?
Tak. Poza kategorią Kids, na której umieszczane są wyłącznie produkcje dla dzieci, możemy też blokować dostępność nieodpowiednich treści. W Ustawieniach konta w sekcji Kontrola rodzicielska podajemy wiek naszej pociechy. Wszystkie produkcje które są oznaczone jako te dla osób starszych od tej pory będą wymagały kodu PIN do ich odblokowania, który również ustawiamy w tej sekcji.
Czy HBO GO oferuje personalizację prezentowanych treści?
Nie. Wszyscy widzą dokładnie takie same propozycje na stronie głównej. Dlatego też nie stworzono mechanizmu dzielenia naszego profilu na poszczególne subkonta.
Czy mogę zmieniać wersje językowe filmów? Co z napisami?
Filmy dostępne są w polskiej i oryginalnej wersji językowej. Możemy zmieniać zarówno język napisów, jak i język mówionych dialogów. Można też zmieniać rozmiar napisów. Ustawienia te zmieniamy podczas odtwarzania filmu w menu umieszczonym w prawym dolnym rogu ekranu.
Czy HBO GO pozwala na przerwanie oglądania filmu lub serialu i kontynuację seansu później lub na innym urządzeniu?
Tak. Elementy, których nie zdążyliśmy obejrzeć w całości, są dostępne w sekcji Oglądaj dalej widocznej na samej górze listy propozycji.
Czy kolejne odcinki seriali na HBO GO są odtwarzane po zakończeniu aktualnie oglądanego?
Tak. Pod koniec serialu pojawia się informacja, że za chwilę zostanie odtworzony kolejny odcinek z opcją anulowania autoodtwarzania.
Posiadam umowę z operatorem telewizji kablowej lub sieci komórkowej. Czy te zmiany w jakiś sposób mnie dotyczą?
Nie. Umowa będzie dalej obowiązywała na niezmienionych warunkach. HBO GO w wolnej sprzedaży przeznaczone jest tylko dla nowych klientów. Choć oczywiście nikt nam nie broni rozwiązać umowy z operatorem i założyć samodzielne konta na HBO GO. Nie jest możliwe wielokrotne aktywowanie 30-dniowego darmowego okresu próbnego - rolę zabezpieczenia pełni tu podana przy rejestracji karta płatnicza.