"Wychowane przez wilki" to kolejny serial, który na zawsze zniknie z HBO Max. Co się dzieje?
W Warner Bros Discovery pod kierownictwem Davida Zaslava zarządzono olbrzymie zmiany. By zmniejszyć budżetowe obciążenia, koncern nie tylko kasuje kolejne seriale, lecz także usuwa je z platformy HBO Max. Z serwisu wylatują choćby "Westworld" czy "Wychowane przez wilki" - a to dopiero początek.
Dołącz do Disney+ z tego linku i zacznij oglądać głośne filmy i seriale.
Kolejne seriale opuszczają HBO Max na stałe. Do "Westworld" dołączy produkcja "Wychowane przez wilki", czyli SF produkowane przez Ridleya Scotta. Ten sam los spotka tytuły takie jak "FBoy Island", "Head of the Class", "Legendy voguingu", "Miłość ponad czasem" czy znakomite "Love Life". Z kolei przed paroma dniami potwierdzono, że z oferty znikną również "Nierealne" i "Minx".
Jaki jest powód tego stanu rzeczy i gdzie obejrzymy te w sporej części naprawdę solidne produkcje? Przez pewien czas - nigdzie (no chyba, że zaopatrzyliście się w wersje na fizycznych nośnikach). Docelowo jednak Warner Bros Discovery zamierza sprzedać prawa do ich emisji kanałom FAST (linearna oferta programowa z dochodami uzyskiwanymi z puszczania reklam). Co więcej, w 2023 roku WBD planuje uruchomienie własnej usługi FAST.
Dlaczego seriale znikają z HBO Max?
Warner Bros Discovery przeprowadza "czystki", by - jak to zwykle bywa - zredukować obciążenie finansowe. Łączne koszty restrukturyzacji i utraty wartości związane z fuzją WarnerMedia-Discovery wyniosą od 4,1 mld do 5,3 mld dolarów. Decyzja firmy o przeniesieniu części swoich tytułów do zewnętrznych serwisów ma na celu, jak wynika z raportu, strategiczną ocenę tego, jak najlepiej zmaksymalizować odbiorców i możliwości monetyzacji swoich treści.
Warner Bros. Discovery ma ujawnić wszystkie szczegóły swojej nowej, długoterminowej strategii (związanej z dystrybucją w WBD FAST) już na początku 2023 roku. Przypomnę, że że oferta HBO Max oraz Discovery+ będzie wkrótce dostępna w ramach jednej, nowej usługi. W Polsce pojawi się ona w 2024 roku, natomiast w USA - już na wiosnę 2023.
Według portalu CNBC kierownictwo firmy jest bliskie sfinalizowania szczegółów dotyczących nowej platformy. Zgodnie z najnowszymi informacjami, nazwa nowej usługi ma brzmieć po prostu "Max". Ma ona być jeszcze weryfikowana, ale to najbardziej prawdopodobny wybór.
Źródła twierdzą, że nowa aplikacja będzie przypominać platformę Disney+ - z markami Warner Bros. Discovery pod postacią osobnych kafelków. HBO, Discovery, DC Comics i Warner Bros. mają być jednymi z hubów docelowych w serwisie.