REKLAMA

„Last Christmas” znowu zawojuje twoją playlistę. Teledysk do słynnego kawałka wypuszczono w nowej zremasterowanej wersji

Sony Music Entertainment zremasterowało teledysk do słynnego świątecznego szlagieru brytyjskiej grupy Wham! - „Last Christmas”.

last Christmas 4k
REKLAMA
REKLAMA

Utwór „Last Christmas” nagrano w 1984. Wieść niesie, że pierwsza wersja utworu powstała, gdy George Michael i Andrew Ridgeley odwiedzili rodziców jednego z nich podczas przerwy świątecznej. W dziecięcej sypialni George’a powstała słynna melodia hitowego utworu.

Kawałek oficjalnie zadebiutował 3 grudnia 1984 roku i szybko stał się hitem. Dzisiaj nie sposób udać się do sklepu czy kawiarni w ostatnim miesiącu roku, by nie usłyszeć charakterystycznego zestawu dźwięków.

Co roku „Last Christmas” znajduje się na szczytowych miejscach światowych list przebojów. Wedle danych zebranych w styczniu 2017 roku fizyczną wersję singla sprzedano ponad 1,88 mln razy, a piosenka jest też najlepiej sprzedającym się singlem w historii sprzedaży w Wielkiej Brytanii. W 2018 roku utwór okrył się dwukrotną multi-platyną.

W serwisie YouTube do którego piosenka trafiła w 2009 roku, została odtworzona już ponad 478 mln razy.

Nowa wersja, udostępniona w piątek, 13 grudnia, w ciągu pierwszego weekendu została odsłuchana ponad 1,5 mln razy.

Co ciekawe - szał na utwór brytyjskiego duetu rozpoczyna się już na początku listopada. Wtedy właśnie wyszukiwarka Google wyłapuje zwiększoną popularność hasła z tytułem piosenki. W tym okresie częstokroć pojawia się też grafika z napisem „Zaczęło się”.

Last Christmas - statystyki class="wp-image-356103"

To doskonały przykład na niezwykle intratny biznes, jakim są piosenki świąteczne.

W Internecie od lat śmiga seria memów, śmiejąca się, że grudzień to okres, w którym Michael Buble czy Mariah Carey wreszcie wychodzą ze swojej jaskini, by pokazać się światu. Wymienieni artyści, choć posiadają udane solowe kariery, właśnie w okresie świątecznym widoczni są najbardziej.

Trudno jest oszacować roczne zarobki artystów z ich świątecznych hitów. Wedle badania brytyjskiej stacji Channel 5 przeprowadzonego kilka lat temu tantiemy za emisję „Last Christmas”  sprawiają, że utwór zarabia rocznie ok. 300 tys. funtów rocznie, choć konkurencyjne źródła podają dane sięgające nawet 470 tys. funtów rocznie. Hit Mariah Carey „All I Want for Christmas” osiąga natomiast wyniki rzędu 400 tys. funtów rocznie.

Last Christmas - kadr z filmu class="wp-image-356115"

W tym miejscu warto wspomnieć także, że teogroczny film „Last Christmas” Paula Feiga, którego scenariusz niejako bazuje na słynnej linijce tekstu z uznanego świątecznego hitu i wypełniony jest innymi utworami z dyskografii Wham! zarobił już na świecie ponad 100 mln dolarów.

REKLAMA

Nic dziwnego, że każdego roku inni artyści starają się stworzyć swoje własne świąteczne hity. Każdego roku na rynku pojawia się cała seria nowych, dedykowanych świętom płyt. W tym sezonie swój świąteczny krążek wydała chociażby Lea Michelle, aktorka i piosenkarka, znana z serialu „Glee”.

Ciekawe, czy któryś z nowych utworów powtórzy sukces „Last Christmas”. Przekonamy się pewnie w najbliższych latach.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA