Ten serial obejrzysz tylko na Facebooku. Jest już zwiastun Queen America z Catherine Zetą-Jones
Facebook po cichu, acz konsekwentnie buduje swoje przyszłe imperium VoD. W usłudze Facebook Watch pojawi się serial na wyłączność. W Queen America, bo o nim mowa, wystąpi prawdziwa gwiazda Hollywood.
Ta zapowiedź pojawiła się dość niespodziewanie. Facebook opublikował właśnie pierwsze materiały promocyjne związane z jego nowym serialem na wyłączność. Queen America, bo tak będzie nazywać się wspomniana produkcja, będzie dostępny wyłącznie na platformie Facebook Watch. Ta jest dostępna w Polsce w wersji szczątkowej: na razie w naszym można za jej pomocą oglądać głównie filmy umieszczone tam przez członków społeczności. Nie jest jasne, czy Queen America będzie dostępna w Polsce, choć wiele na to wskazuje.
Sam serial przedstawi świat amerykańskich konkursów piękności. Jego główna bohaterka, Samantha Stone (w tej roli Belle Shouse) pragnie zostać amerykańską królową piękna. Uważa jednak, że sama sobie nie poradzi. Zwraca się więc o pomoc do Vicki Ellis, jednej z najlepszych trenerek piękności – w tej roli wystąpi Catherine Zeta Jones.
Queen America z Catherine Zetą-Jones pojawi się wyłącznie w usłudze Facebook Watch.
W pozostałych rolach w serialu o drodze na szczyt sławy i po tytuł Miss America zobaczyy, między innymi, takie gwiazdy, jak Teagle F. Bougere, Rana Roy, Isabella Amara, Molly Price, i Megan West. Sama produkcja określana jest przez twórców jako czarna komedia.
Za serial w całości (pomysł, scenariusz, produkcja) odpowiada Meaghan Oppenheimer, która wcześniej zajmowała się pisaniem scenariuszy do wielu znanych seriali, w tym do Fear the Walking Dead. Serial ma mieć swoją internetową premierę 21 listopada bieżącego roku.
Co to właściwie jest Facebook Watch?
Facebook Watch ma być konkurencją wymierzoną przede wszystkim w YouTube’a, choć pośrednio również w Netfliksa czy Prime Video. Oferuje dobieranie treści na podstawie naszych zainteresowań, możliwość tworzenia list odtwarzania oraz – w formie podobnej do YouTube’a – kontakt z autorem filmu przez system komentarzy i wiadomości prywatnych.
Podobnie jak YouTube, również i Facebook Watch ma stawiać na angażowanie społeczności i szeroko pojętą interaktywność. Biorąc pod uwagę ogromną ilość informacji posiadanych przez Facebooka o jego setkach milionów użytkowników, to podejście ma duże szanse na wielki finansowy sukces. Co ważne, aż 55 proc. z zysków z reklam podczas emisji danych materiałów trafia do ich twórców.
Nie jest jasne kiedy dokładnie Facebook Watch będzie w pełni dostępny w Polsce. Co zabawne, jego wersja webowa informuje o braku dostępności usługi w naszym kraju – za to aplikacje na smart TV logują się i działają w Polsce i na polskim koncie bez większego problemu.