Spotify pozwoli artystom wybierać, czego powinni słuchać ich fani. Serwis zapowiedział pakiet nowych funkcji dla muzyków
W poniedziałek wieczór odbyło się wielkie wydarzenie dla branży streamingu muzyki pod nazwą Spotify Stream On. W jego trakcie firma ogłosiła szereg nowych usprawnień oraz funkcji dla użytkowników, artystów i wytwórni płytowych. Dzięki testowanemu właśnie Discovery Mode artyści będą mogli wybierać, które piosenki będą polecane słuchaczom.
Najważniejszą informacją ze tegorocznego Spotify Stream On jest zdecydowanie wiadomość o wprowadzeniu wyższej jakości piosenek dla użytkowników Premium (więcej o szczegółach Spotify Hi-Fi przeczytacie TUTAJ). Założyciel i dyrektor generalny firmy Daniel Ek w towarzystwie współpracujących z serwisem gwiazd takich jak Billie Ellish, J Balvin, Bruce Springsteen i Khalid przekazał natomiast dużo więcej interesujących szczegółów na temat przyszłych założeń firmy.
Dowiedzieliśmy się choćby, że Spotify planuje ekspansję na ponad 80 dodatkowych rynków z Ameryki Południowej, Afryki, Azji i Europy Południowo-Wschodniej. Platforma planuje też usprawnienia dla reklamodawców, którzy dzięki Spotify Audience Network będą mogli nawiązywać lepszy kontakt ze słuchaczami. To zresztą część szerszej strategii zakładającej możliwość większej interaktywności między artystami i wytwórniami płytowymi a swoimi użytkownikami.
Program Spotify dla artystów ma docelowo zostać poszerzony o 25 dodatkowych języków i funkcję Discovery Mode.
Na czym dokładnie będzie ona polegać? Według informacji udostępnionych publicznie w trakcie Spotify Stream On Discovery Mode pozwoli muzykom i ich ekipie wybór, które piosenki chcą promować na takich listach jak Discover Weekly czy Release Radar oraz rekomendacjach wybieranych przez przez algorytm usługi. Jak podaje Spotify w oficjalnym komunikacie opublikowanym na swojej stronie internetowej, testy wersji beta Discovery Mode już ruszyły. Oprócz tego firma pozwoli też wytwórniom z Australii, Irlandii, Nowej Zelandii i Wielkiej Brytanii na publikowanie sponsorowanych poleceń za sprawą funkcji Marquee.
Według statystyk zbieranych przez Spotify użytkownicy, którym wyświetli się tego typu reklama zajmująca cały ekran, dwukrotnie częściej decydowali się na zapisanie danego utworu niż w przypadku zwykłych rekomendacji. Każdy artysta będzie mógł również dołączać do swoich utworów zapętlone wizualizacje za sprawą usługi Canvas. Fanów popkultury i podcastów zapewne zainteresuje również fakt, że sporo zmian dotknie też tą część działalność Spotify. Serwis już wkrótce zaoferuje możliwość interakcji na żywo, łączenia audio i wideo, a także specjalną serię podcastów poświęconych komiksom DC takich jak „Batman Unburied”.