Tomasz Bagiński, Kayah i Słowianie. Reklama Czarna Polana ukazuje relacje człowieka z naturą
W sieci pojawiła się Czarna Polana, czyli nowe dzieło Tomasza Bagińskiego. Twórca animacji stworzył krótkometrażową baśń, wyraźnie inspirowaną kulturą Słowian. Głównym tematem są relacje człowieka z naturą.
Tomasz Bagiński to zdecydowanie jeden z najciekawszych obecnie twórców krótkometrażowej animacji. Nominowana do Oscara Katedra czy wyróżniona nagrodą BAFTA Sztuka spadania przyniosły mu rozgłos w branży na całym świecie. W ostatnich latach nieco się uaktywnił, reżyserując Twardowsky’ego czy Operację Bazyliszek. Filmowiec współpracuje także z Netfliksem nad serialem Wiedźmin. Teraz w sieci można obejrzeć najnowszą produkcję reklamową twórcy – Czarną Polanę.
Tomasz Bagiński ukazuje w niej relacje człowieka z naturą.
W czterominutowej Czarnej Polanie reżyser przedstawia konflikt, miłość i współpracę pomiędzy tymi podmiotami. Wzajemne kontakty przybierają formę niezwykłego tańca, którego choreografię opracowała Katarzyna Kizior. Nad animacją pracowało sześciu różnych artystów, przez co każdy fragment ma oryginalny charakter. Do tego wszystkie powstały przy użyciu tradycyjnych, rzadko dziś praktykowanych technik. Twórca znakomicie połączył je z elementami słowiańskiej kultury, bogato czerpiąc także z Puszczy Białowieskiej i podlaskich legend.
Ponadto w etiudzie wykorzystano muzykę skomponowaną przez Atanasa Valkova, znanego m.in. z Belfra. Natomiast wykonanie wokalne głównego utworu powierzono Kayah, której towarzyszyła folkowa formacja Laboratorium Pieśni.
Oglądając animację trudno domyślić się, że jest to materiał promocyjny.
Bagiński we współpracy z agencją K2 i Platige Film przygotował filmik na zamówienie marki Żubrówka Czarna. Klip został opublikowany na facebookowym profilu producenta. Można go również oglądać na YouTubie oraz na stronie czarnapolana.pl. Odpowiedzialni za Czarną Polanę animatorzy przygotowali także serię nowych opakowań trunku.