Jeśli chodzi za tobą piosenka z nowej reklamy kanału HGTV, nie jesteś sam. Zainteresowanie tym utworem było tak duże, że TVN udostępnił kawałek w sieci.
Od kilku dni stacje TVN prowadzą bardzo intensywną kampanię reklamową kanału HGTV Home & Garden. Charakterystyczną, spokojną, stonowaną reklamę można zobaczyć co chwilę… a właściwie usłyszeć, ponieważ to właśnie muzyka wybija się na pierwszy plan.
Wracam do domu, dom to tam, gdzie jesteś ty…
Piosenka z reklamy to utwór Wracam zespołu Lasery, skomponowany specjalnie na potrzeby kampanii reklamowej HGTV. Okazuje się, że kawałek bardzo wpadł w ucho widzom i internautom, którzy zaczęli zalewać TVN pytaniami o nazwę utwóru.
Google i YouTube niestety nie zwracały żadnych wyników, ponieważ piosenka nie była dostępna online. To się właśnie zmieniło. Zainteresowanie było na tyle duże, że Grupa TVN postanowiła udostępnić utwór na YouTubie.
Co - nomen omen - zagrało w utworze z reklamy HGTV?
Przyznam, że piosenka Wracam rozbrzmiewa także w moim domu, za sprawą mojej żony, która mimochodem zaczęła ją nucić. Faktycznie, kawałek wpada w ucho. W internecie również dominują bardzo pozytywne opinie słuchaczy.
Co stanowi o sukcesie tego utworu? Złożyło się na to kilka czynników.
Po pierwsze, piosenka „Wracam” bardzo wyróżnia się na tle muzyki używanej w reklamach. Spokój, który bije z tego utworu, jest w całkowitej opozycji do tego, co serwuje nam telewizja, zwłaszcza podczas reklam.
Bo jak wygląda typowy blok autopromocji na stacjach TVN? Oburzona Magda Gessler rzuca talerzami w restauratorów, "aktorzy" paradokumentów pokroju Szpitala porozumiewają się wyłącznie przy użyciu krzyku, głośne brawa publiczności Milionerów zagłuszają pompatyczną muzykę z tła, a przebrany Paweł Małaszyński paraduje z groźną miną na tle (chyba trochę zbyt) ostrej muzyki.
Wtem… spokojny wokal na tle delikatnej gitary. „Hej, czy ja właśnie wyłączyłem telewizor?”. Nie, to po prostu chwila spokoju i normalności.
Po drugie, reklama HGTV jest dość długa, co jeszcze bardziej podkreśla efekt spokoju i odcięcia się od zgiełku.
Mam nadzieję, że inne reklamy telewizyjne pójdą tym śladem.
Jak widać, coraz szybsze i głośniejsze klipy przestają się wyróżniać, ponieważ zlewają się w jedną całość. Przykład kampanii HGTV pokazuje, że czasami warto jest zagrać spokojem.
Kto będzie największym wygranym tej kampanii reklamowej? Z pewnością kanał HGTV Home & Garden, który przykuł uwagę na widzów. Mimo to niespodziewany sukces piosenki reklamowej może pomóc także zespołowi Lasery. Kawałek Wracam to debiutancki utwór zespołu. Wiosną ma się pojawić ich pierwsza EP-ka. Na pewno dam jej szansę.