Youtuberzy rywalizują między sobą o widzów, tworzą dramy i skandale, a tymczasem pozycje liderów są niezagrożone. Zarówno król subskrybentów, jak i król odsłon, to nadal te same kanały, co w roku ubiegłym.
Sotrender wspólnie z panwizualny.pl tradycyjnie już jak co roku przygotowali bardzo fajną infografikę na temat polskiego YouTube'a, bazując na raportach YouTube Trends. Jest bardzo ciekawa, ale też, na swój sposób, nudna.
Wykazuje ona bowiem, że liderzy polskiego YouTube’a to efekt popytu na zabawne treści i polską muzykę hip-hopową. Zobaczcie zresztą sami.
SA Wardęga ma najwięcej oddanych fanów
SA Wardęga co prawda nie zyskał wielu nowych subskrybentów, ale utrzymał zdecydowaną pozycję lidera. Gonią go AbstrachujeTV, jednak niespełna milionowa przewaga subskrypcji mówi sama za siebie. Podobnie jak w poprzednim roku bardzo istotni pozostają youuberzy zajmujący się grami wideo. Top 10 stawki pozostaje jednak niezmienione, z nieznacznym wymieszaniem na samym podium.
Blowek dojrzewa.
Blowek jest dowodem na to jak istotne są treści wideo związane z grami. Choć już w ubiegłym roku miał bardzo mocną pozycję, to w tym najszybciej zdobywał kolejnych subskrybentów. Za to SA Wardęga przestał ich zdobywać w ogóle, co oznacza, że czas na nowe pomysły. Zwłaszcza, że przy utrzymaniu trendów już niedługo może zostać wyprzedzony przez AbstrachujeTV.
Kochamy polski hip-hop!
Inwestycje w YouTube'a się polskim wytwórniom hip-hopowym opłaciły. Po tym, jak je wykurzono z tradycyjnych mediów, od razu zrozumiały kierunek, w którym powinny podążać. W efekcie od lat zgarniają najwięcej odsłon. Widać też, że inwestycje TVN-u się opłaciły. Ten pojawił się na liście na wysokiej pozycji, wcześniej nie znajdując się na jakiejkolwiek.
Internauci szukają informacji o produktach przed zakupem.
Jeżeli chodzi o wskaźnik odsłon na subskrybenta, to zmienia się tu w zasadzie wszystko względem roku poprzedniego. Ale, co ciekawe, dominują w tym zestawieniu oficjalne kanały produktowe. To może oznaczać, że wraz z premierami rynkowymi kolejnych produktów i kampaniami reklamowymi z nimi związanymi szukamy ich szerszej prezentacji w Internecie, w tym na YouTubie.
Telewizja Republika kocha YouTube'a!
I nie boi się umieszczać w nim jak najwięcej swoich materiałów. Tak jak w roku 2015, tak i w ubiegłym umieściła na swoim kanale najwięcej filmów. Co ciekawe, kolejne trzy miejsca to debiuty na liście Sotrendera, a to oznacza, że te trzy kanały w końcu zdecydowały się w inwestycje w usługę VoD Google’a.
Gamingowi YouTuberzy robią dobrą robotę.
A świadczy o tym przytłaczająca ilość pozytywnych ocen względem konkurencji. Blowek, Isamuxpompa i Rezigiusz pojawili się również w gronie liderów w ubiegłym roku. Dopiero pod sam koniec listy pojawiają się twórcy z grami niezwiązani. To i tak lepiej niż rok temu…
Dramy YouTube’owe mają znaczenie komercyjne
#GimperSkasujKonto? No, niezupełnie. Co prawda Gimper zbiera bardzo wiele negatywnych ocen, ale tez i mnóstwo pozytywnych. Prawie każdy nisko oceniany youuber ma wielkie grono fanów i pozytywnych ocen. „Hejt” nadal napędzany jest przez kretyńskie „dramy”, które najwyraźniej internautom zastępują telewizyjne telenowele.
No i, na sam koniec, najlepsze klipy wideo.
Czyli te, które sumarycznie cieszą się najlepszymi „parametrami” na YouTubie. Cóż można dodać? Nie licząc jednej reklamy Huawei (!!!), praktycznie same teledyski z gatunku pop, hip-hop i disco polo. Abstrahując od naszego preferowanego gustu muzycznego, to trudno się temu dziwić. Skoro w telewizyjnych stacjach muzycznych coraz trudniej o muzykę…
Najczęściej komentowanym filmem w zeszłym roku (187 091 komentarzy był film Pierwszy raz! od Blowka. Najmniej lubianym filmem w minionym roku był My boyfriend does my makup! Jakuba Króla. Najwięcej subskrybentów straciły kanały MBB (19 284), JJayJoker (14 490), Mankut (6459), xMissKlaudiax (6127) i BycJakJanBlachowicz (4373).