YouTube Originals od września za darmo. Podpowiadamy, na które nowości warto zwrócić uwagę
YouTube zmienia strategię dotyczącą swojej opcji Premium. Usługa, dostępna w Polsce od maja, będzie działać na nowych zasadach.
Użytkownicy platformy YouTube, którzy zdecydowali się płacić 23,99 zł miesięcznie, mają dostęp do serii oryginalnych programów platformy, które nie są dostępne nigdzie indziej. Teraz jednak YouTube zmienia zasady dostępu do swoich tytułów pod egidą YouTube Originals. Ogłoszono, że od 24 września produkcje wyświetlane w ramach konta Premium będą dostępne także dla niepłacących użytkowników serwisu. Tyle, że w wersji z reklamami.
Wszystkie odcinki danego serialu, czy programu, które zadebiutują na platformie po 24 września będą dostępne dla wszystkich widzów.
Tyle, że jeśli nie płacisz, będziesz musiał obejrzeć wersję przetykaną reklamami. Dodatkowo także czekać na premierę kolejnych odcinków. Subskrybenci Premium dostaną natomiast dostęp do pełnego sezonu od razu.
Działanie to wydaje się interesującym krokiem marketingowym ze strony YouTube’a, podobnym do strategii stosowanych przez inne serwisy streamingowe w ostatnich latach. Wystarczy przywołać casus Spotify, którego większość reklam w darmowej wersji to spoty usługi Spotify Premium, zachęcające do wykupienia dostępu do pełnej wersji serwisu.
Sprawdzamy, jakie nowości z cyklu YouTube Originals zadebiutują na platformie po 24 września, a także podpowiadamy, które z dotychczasowych produkcji warte są uwagi.
Liza od Demand
Serial komediowy o młodej Amerykance, która mieszka z dwoma współlokatorami i próbuje wiązać koniec z końcem, podejmując się serii różnorodnych prac i zadań. Produkcja przypadła do gustu widzom. Premierowy odcinek widziano ponad 22 mln razy.
Drugi sezon ma wystartować 25 września.
Show Me The Evidence
Produkcja dokumentalna powstała we współpracy z serwisem Vox. W każdym odcinku jeden z dziennikarzy strony przeprowadzi małe śledztwo na temat jednego z najczęściej wyszukiwanych pytań w przeglądarkach internetowych i spróbuje znaleźć najlepszą i najciekawszą odpowiedź.
Serial ma zadebiutować jesienią.
Could You Survive the Movies
Jake Roper dosłownie wciągnie cię do świata filmu i w serii różnorodnych eksperymentów sprawdzi, czy przeciętny człowiek byłby w stanie przeżyć szalone rzeczy, które dzieją się w filmach.
Premiera produkcji zapowiedziana jest na październik tego roku.
A Heist with Markiplier
Kolejny program interaktywny, po „A Date with Markiplier”, z gwiazdą YouTube’a, Markiem Fischbachem w roli głównej. Nowy projekt opowie o napadzie na muzeum, podczas którego będziemy mogli sterować zachowaniem bohaterów.
Produkcja ma trafić na YouTube Premium jesienią tego roku.
Impulse
Serial science fiction o dziewczynie, która odkrywa, że posiada moc teleportacji. Premierowy odcinek obejrzano ponad 33 mln razy, a nowa seria ma być jeszcze bardziej dramatyczna od pierwszej.
Drugi sezon zapowiedziany jest na jesień tego roku.
The School of Life
Serial twórców filozoficznego kanału na YouTubie, „The School of Life”, w którym grupa różnorodnych twórców próbuje odpowiedzieć na egzystencjalne pytania. W pierwszej serii odcinków zobaczymy takich YouTuberów jak: The Martinez Twins, Hannah Stocking, Luzu, Lady Leshur czy Adam Saleh.
Serial zapowiedziany jest na jesień.
Claire
Serial dokumentalny, opowiadający o Claire Wineland, która w wieku 21 lat przegrała walkę z rakiem. Produkcja stworzona pod okiem Nicka Reeda, zdobywcy Oscara za dokumentalny film krótkometrażowy, ma ukazywać sposób, w jaki dziewczyna podeszła do swojej diagnozy. Jak nie straciła siły ducha, stała się aktywistką działającą na rzecz polepszenia stanu osób ze śmiertelnymi chorobami.
Premiera zapowiedziana jest na jesień tego roku.
Retro Tech
W grudniu tego roku Marque Brownlee wystąpi w sześcioodcinkowym serialu, w którym przedstawi różnorodne starodawne produkty napędzane nowymi technologiami. Serial będzie stanowić intrygującą podróż pełną nostalgii.
Serial ma zadebiutować w grudniu.
Warto wspomnieć też, że YouTube już jakiś czas temu potwierdził rozpoczęcie prac nad 3. sezonem swojego niezwykle popularnego serialu „Cobra Kai”, bazującego na marce „Karate Kid”.