Mamy nowego lidera najbardziej nielubianych filmów na YouTubie. Google powinien spalić się ze wstydu
Mamy nowego lidera na YouTubie. Filmem, który zdobył miano najbardziej nielubianego przez społeczność, jest materiał… od samych twórców platformy.
YouTube Rewind to seria filmów podsumowujących rok na platformie wideo Google’a. Tegoroczna odsłona nie spotkała się jednak z ciepłym przyjęciem społeczności. Już chwilę po publikacji zaczęła się piąć w rankingu najbardziej nielubianych filmów w historii.
YouTube Rewind 2018 to kompletna porażka Google’a.
Najnowszy film podsumowujący rok na YouTubie powstał z inicjatywy twórców tej platformy. Sporo uwagi poświęcono grze „Fortnite”, a w tworzeniu klipu pomogli najróżniejsi twórcy, którzy kształtowali serwis wideo Google’a.
Byli to m.in. youtuberzy tacy jak Ninja, Casey Neistat i Emma Chamberlain. Pojawił się też Will Smith. Zabrakło wśród obecnych jednak kilku osób, które miały ogromny wpływ na YouTube'a, w tym Feliksa „PewDiePie” Kjellberga i Logana Paula.
Nie pomaga też fakt, że klip YouTube Rewind 2018 jest… nudny. Podczas oglądania wygłupów kolejnych postaci pojawiających się na ekranie, które próbują być cool, czuje się głównie zażenowanie.
Po kilku dniach YouTube Rewind 2018 pobił rekord.
Z pewnością nie o taki rekord chodziło jednak Google’owi. YouTube Rewind 2018 ma obecnie najwięcej łapek w dół ze wszystkich filmów na YouTubie. Przebił tym samym takie niesławne produkcje, jak teledysk Rebecki Black do kawałka Friday, Despacito i trailer „Call of Duty: Infinite Warfare”.
Trzy dni temu YouTube Rewind 2018 miał 6,8 mln łapek w dół. Dwa dni temu ta liczba wyniosła 8,45 negatywnych reakcji. Dzisiaj jest ich już - w momencie publikacji tego tekstu - ponad 10 milionów. Tym samym klip oceniany jest gorzej niż teledysk Justina Biebera do utworu Baby.
Google pokazał, że zupełnie nie rozumie swoich odbiorców.
Justin Bieber na wynik 9,8 mln łapek w dół pracował przez ponad osiem lat. Teledysk do utworu Baby opublikowano w serwisie 19 lutego 2010 roku. W dodatku ma on dodatki bilans łapek od użytkowników, którzy ocenili go pozytywnie ponad 10 mln razy.
W przypadku YouTube Rewind 2018, który miał premierę zaledwie tydzień temu, Google’owi udało się zebrać więcej negatywnych reakcji niż Bieberowi. W dodatku tych pozytywnych naliczono zaledwie około 2,1 miliona, czyli pięciokrotnie mniej niż łapek w dół.
Widać też, że użytkownicy reagują na YouTube Rewind 2018 znacznie chętniej niż na teledysk Biebera. Wynik 12 mln reakcji (pozytywnych i negatywnych) uzyskano po 121 mln wyświetleń, podczas gdy teledysk Baby wyświetlono ponad 2 mld razy.