Włoska influencerka ukarana ogromną grzywną. Skrytykowała ją sama premier Włoch
Chiara Ferragni to jedna z najbardziej znanych włoskich influencerek, która zbudowała potężną markę osobistą. Teraz gwiazda internetu znalazła się w nie lada kłopotach. Włoski rząd antymonopolowy nałożył grzywnę w wysokości ponad miliona euro na firmy kontrolowane przez Ferragni za wprowadzenie klientów w błąd. Wszystko przez świąteczne ciasto.
Chiara Ferragni to popularna włoska influencerka, która na przestrzeni lat zbudowała dość prężnie działającą markę osobistą. Bycie bizneswoman Chiara łączy z obowiązkami mamy dwójki dzieci. Teraz nad włoską influencerką zebrały się ciemne chmury. Włoski urząd antymonopolowy postanowił nałożyć grzywnę w wysokości ponad miliona euro na filmy kontrolowane przez Ferragni.
Więcej o influencerach przeczytasz w Spider's Web:
Chiara Ferragni w tarapatach. Musi zapłacić ponad milion euro grzywny.
Sprawa ma związek ze współpracą Chiary z firmą spożywczą Balocco, której jakiś czas temu podjęła się influencerka. Klientom oferowano specjalną wersję tradycyjnego ciasta pandoro, dostępną w ofercie firmy. Balocco w standardowej wersji sprzedawało wypiek za 4. euro, natomiast wersja, która reklamowana była nazwiskiem włoskiej influencerki kosztowała 9. euro.
Ci, którzy zdecydowali się zakupić droższą wersję świątecznego ciastka byli przekonani, że właśnie w ten sposób wspierają bezpośrednio organizację charytatywną zajmującą się badaniami nad rakiem kości w turyńskim szpitali. Jak jednak ujawnił włoski urząd monopolowy, firma Balocco zapłaciła szpitalowi jednorazowo 50 tys. euro, lecz miało to miejsce kilka miesięcy przed wprowadzeniem na rynek ciastka influencerki.
W związku z czym zyski ze sprzedaży ciasta nie zostały przeznaczone na cele charytatywne. Włoski urząd antymonopolowy podkreślił, że klienci mogli zostać wprowadzeni w błąd, gdyż byli przekonani, że zakupem ciastka, wspierają cele charytatywne. Okazuje się, że influencerka nie przekazała żadnych zarobionych pieniędzy szpitalowi.
Premier Włoch Giorgia Meloni skrytykowała influencerów
Dlatego włoski rząd antymonopolowy nałożył grzywnę w wysokości ponad miliona euro na firmy kontrolowane przez Ferragni. W niedzielę szefowa rządu Włoch Giorgia Meloni skrytykowała wszystkich tych, którzy sami zarabiają na reklamach wprowadzających w błąd innych klientów. Meloni oczywiście miała na myśli włoską influencerkę, Chiarę Ferragni.
Zarabiają dużo pieniędzy, nosząc ubrania i pokazując torby lub nawet promując drogie ciasta, co sprawia, że ludzie wierzą, że to działanie charytatywne. Musimy wyjaśnić młodym ludziom, że tworzenie produktów jest o wiele bardziej niezwykłe niż tylko pokazywanie ich
powiedziała w swoim przemówieniu Giorgia Meloni.
To jeszcze nie wszystko, bo urząd ukarał też firmę Balocco grzywną w wysokości 420 tys. euro, podkreślając, że klienci firmy zostali oszukani i wprowadzeni w błąd. Sama zainteresowana, Chiara Ferragni uważa, że decyzja urzędu jest niesprawiedliwa. Modelka i influencerka chce się od niej odwołać.