REKLAMA

Doda, Chajzer i Rozenek mają kłopoty. UOKiK zarzuca im, że wprowadzają swoich fanów w błąd

Nowy tydzień nie zaczął się dobrze dla Małgorzaty Rozenek-Majdan, Filipa Chajzera oraz Doroty Rabczewskiej. Trójce celebrytów Prezes UOKiK postawił zarzuty odnośnie nieprawidłowego oznaczania treści reklamowych w mediach społecznościowych.

Celebryci upomniani przez UOKIK
REKLAMA

Trójka celebrytów: Dorota Rabczewska, Małgorzata Rozenek-Majdan oraz Filip Chajzer została wywołana do tablicy przez UOKiK (Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów). Poszło o nieodpowiednie oznaczanie treści reklamowych w mediach społecznościowych.

REKLAMA

UOKiK stawia zarzuty celebrytom za złe oznaczanie treści reklamowych.

Twórcy w swoich wpisach promują produkty różnych reklamodawców, za co otrzymują wynagrodzenie, i nie oznaczają treści sponsorowanych w sposób jednoznaczny, czytelny i zrozumiały. Tym samym mogą wprowadzać konsumentów w błąd w zakresie charakteru publikowanych postów oraz relacji - czytamy w komunikacie UOKiK.

Jak donosi UOKiK Filip Chajzer oferuje działania reklamowe na swoich profilach społecznościowych, natomiast na stronie internetowej zapewnia, że tworzy z klientami „kreacje autorskich i oryginalnych rozwiązań marketingowych”. Jak ustalił UOKiK, Chajzer nie ujawnia charakteru materiałów sponsorowanych, mimo że niektórzy jego klienci prezentują u siebie podobne wpisy z jego wizerunkiem. Dziennikarz w mediach społecznościowych wskazuje tylko marki produktów, nie dodając odpowiednich adnotacji w opisie lub bezpośrednio na zdjęciu czy też wideo. Chajzerowi zdarza się też nie używać na końcu wpisów hasła #współpraca, co nie pokazuje jasno komercyjnego charakteru działalności.

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny ma również zastrzeżenia do działalności Doroty Rabczewskiej w sieci. Gwiazda nie zawsze w wystarczający sposób ujawnia w swoich publikacjach ich sponsorowany charakter, ale też nie używa dedykowanej do tego funkcjonalności platformy społecznościowej. Rabczewska dodaje hasztag #reklama dopiero po kilku dniach publikacji danej treści. Jak zaznaczył UOKiK Doda używa rekomendowanego określenia, lecz dokonuje edycji wpisu po fakcie.

Z kolei Małgorzata Rozenek-Majdan mimo że reklamuje produkty wielu marek, to jednak nie oznacza materiałów jako posty sponsorowane. Rozenek poprzestaje jedynie na wskazaniu marki produktów, z kolei w niektórych przypadkach, na zamieszczeniu hasztagu #współpraca, który nie wskazuje w jednoznaczny sposób na komercyjny charakter działalności.

REKLAMA

Celebryci dostaną kary?

Warto dodać, że zgodnie z przepisami prezes UOKiK może nakładać na przedsiębiorców kary w wysokości do 10 proc. ich rocznych obrotów. UOKiK mocno zaznacza, że odpłatna promocja usług czy produktów bez jednoznacznego wskazania, że są to materiały sponsorowane, może wprowadzać w błąd wielu konsumentów, ale też stanowić nieuczciwą praktykę rynkową, a w niektórych przypadkach czyn nieuczciwej konkurencji.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA