REKLAMA

Kevin to tajna broń Polsatu, ale na święta asa z rękawa wyciągnęło TVP

Święta bez Kevina? Aż trudno to sobie wyobrazić! Na szczęście w tym roku Polsat nas nie zawiódł, a tradycji stało się zadość. Stacja wyemitowała drugą część kultowej serii. Patrząc na wyniki oglądalności, emisja filmu Kevin sam w Nowym Jorku była fantastyczną decyzją, ale i tak walkę wygrało TVP.

kevin sam w nowym jorku polsat
REKLAMA
REKLAMA

Kevin sam w domu to film-legenda. Komedia o młodym chłopaku, o którym rodzina zapomniała w święta, od blisko trzech dekad bawi widzów na całym świecie. Jego kolejne starcia ze złodziejami przy użyciu wymyślnych pułapek do dzisiaj potrafią rozbawić do łez.

Kevin w Polsce, czyli żyła złota stacji Polsat.

Prawa do emisji obrazu Kevin sam w domu i jego kontynuacji w naszym kraju ma Polsat, który od 10 lat, rok w rok, serwował Polakom ten film w Święta. W tym roku stacja postanowiła jednak nieco zaszaleć. W wigilijny wieczór o godzinie 20:10 wyemitowana została nie pierwsza, a druga część serii.

Kevin sam w Nowym Jorku nie zdobył co prawda rekordu, ale wyniki osiągnięte w okresie świątecznym przez Polsat nie pozostawiają żadnych wątpliwości: Kevin nadal się nam nie znudził. Film przyciągnął przed ekrany 4,4 mln osób, co dało mu drugie miejsce w okresie od 18 do 24 grudnia 2017 roku.

Kevin nie zdobył jednak palmy pierwszeństwa w święta 2017 roku w polskiej telewizji.

Jeszcze więcej widzów (5,93 mln) zgromadził przed ekranami poniedziałkowy odcinek M jak miłość. Telewizja Polska zdobyła 38,23 proc. udziału w polskim rynku telewizyjnym. Z kolei Polsat dzięki Kevinowi mógł pochwalić się udziałami na poziomie 32,14 proc. W okresie świątecznym dobrze poradził sobie też serial Na dobre i na złe (20 grudnia - 3,74 mln widzów, co daje 24,48 proc.)

REKLAMA

Kevinowi trzeba jednak oddać to, że oglądało go najwięcej widzów (2,24 mln, 39,47 proc. udziałów w rynku) z grupy wiekowej 16-49 lat, która jest znacznie bardziej atrakcyjna dla reklamodawców. Nic dziwnego, że Polsat podniósł w tegoroczne święta ceny reklam, a koszt emisji 30-sekundowego spotu przed filmem wyniósł 102,7 tys. zł.

Spośród kanałów informacyjnych rekordem pochwalić mogą się Fakty. Wydanie z 19 grudnia obejrzało 3,26 mln widzów (23,22 proc. udziałów w rynku), podczas gdy Wiadomości TVP przyciągnęły w Wigilię przed ekrany 2,49 mln osób. Wydarzenia stacji Polsat oglądało tego dnia 2,45 mln osób, a wtorkowy Teleexpress zobaczyło 2,38 mln ludzi.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA