Wystarczył jeden utwór. Maroon 5 był w 2018 roku najchętniej oglądanym zespołem w serwisie Vevo
Koniec roku to zawsze czas podsumowań. Nie inaczej dzieje się w branży muzycznej. Vevo, serwis publikujący teledyski w sieci oraz największy partner serwisu YouTube, właśnie ogłosił listy najchętniej słuchanych i oglądanych zespołów 2018 roku.
Biznes muzyczny jest w bardzo dobrej formie i wskazują na to wyniki za 2018 rok policzone przez Vevo. Dane, które zebrano do 30 listopada włącznie, jednoznacznie wskazały na tegorocznego zwycięzcę wśród najpopularniejszych artystów muzycznych. Na szczycie listy uplasował się amerykański zespół muzyczny Maroon 5. Dzięki ich tegorocznemu hitowi „Girls Like You” zespół zawojował globalną listę najpopularniejszych artystów, zdobywając łącznie 1,6 mld wyświetleń do końca listopada.
Na dalszych miejscach w rankingu znaleźli się kolejno Sebastian Yatra (1,5 mld), ex aequo Becky G i Drake (1,4 mld), J Balvin (1,3 mld), Karol G (1,2 mld), Ariana Grande (1 mld), Anuel AA (999 mln), Reik (924 mln) i DJ Snake (824 mln).
Jak podaje serwis Billboard, dyrektor ds. treści, programowania i marketingu Vevo, JP Evangelista tak skomentował w oświadczeniu opublikowane wyniki:
Co ciekawe Maroon 5 zdobył tak silną pozycję wyłącznie dzięki wspomnianej piosence „Girls Like You”. Utwór uzyskał także pierwsze miejsce wśród najczęściej odtwarzanych teledysków w 2018 roku z ogromną liczbą 1,3 mld odtworzeń.