Netflix udostępnia odcinki swoich seriali za darmo. Byłoby świetnie, gdyby te testy odbyły się w Polsce
Platforma Netflix testuje nowe funkcje, aby przyciągnąć użytkowników, którzy jeszcze nie mają wykupionej subskrypcji.
Użytkownicy z Indii mogą od niedawna obejrzeć pierwszy odcinek serialu oryginalnego Netfliksa z tego kraju – „Bard of Blood”. Premierowy epizod dostępny jest dla wszystkich użytkowników Internetu (z indyjskim IP), niezależnie od darmowego okresu próbnego. Jest to część nowej strategii platformy, która próbuje nowych metod na promowanie nie tylko swoich produkcji, ale i całej platformy. Na różne sposoby zachęca potencjalnych klientów do wykupienia subskrypcji, zanim na rynku pojawi się konkurencja.
Kilka tygodni temu podobną strategię zaproponowano na terenie Meksyku i Kolumbii, gdzie udostępniono pierwszy odcinek hiszpańskojęzycznego serialu „Szkoła dla elity”.
Rozwiązanie jest na razie w fazie testów i związane jest nie tylko z konkretnymi regionami świata, ale także z wybranymi tytułami. Co ciekawe – wybory seriali wydają się nieprzypadkowe. Obie produkcje testowe w jakimś stopniu związane są bowiem z krajem przeprowadzenia testu.
W oficjalnym komunikacie platformy czytamy, że obecne testy są jedynie początkiem badania gruntu pod podobne działania w przyszłości:
W Netfliksie szukamy różnych sposobów na przekazanie świetnych historii. Sądzimy, że wiele osób będzie zainteresowanych ekscytującym szpiegowskim thrillerem Kabira Ananda „Bard of Blood” i jesteśmy podekscytowani, ze możemy pokazać go wszystkim za darmo przez limitowany czas. W przyszłości rozważymy podobną strategię z innymi filmami czy serialami.
Warto przypomnieć, że Indie to ciekawy rynek dla testów giganta VOD. Jakiś czas temu platforma ogłosiła także tańszy plan mobilny dla użytkowników indyjskich sieci komórkowych. Miesięczna subskrypcja za 3$ dostępna jest jednak tylko na urządzeniach mobilnych.
Wzmożone testy nowych funkcji Netfliksa nie są przypadkowe. Już za niewiele ponad miesiąc na rynku pojawią się dwie nowe platformy streamingowe, które mogą znacznie wpłynąć na pozycję serwisu jako lidera rynku video on demand. Pojawienie się Disney+ i Apple TV+ na pewno wpłynie na wygląd krajobrazu świata rozrywki. Włodarze Netfliksa zdają sobie z tego sprawę, dlatego muszą znaleźć nowy sposób na zachęcenie użytkowników do wykupienia subskrypcji. Jak potoczą się „wojny stramingowe“ dowiemy się natomiast już w najbliższych miesiącach.
Serial „Bard of Blood” dostępny jest już na platformie Netflix.