Netflix inwestuje coraz więcej we własne produkcje i pod tym względem deklasuje konkurencję
Netflix deklasuje konkurencję na rynku usług VOD, wydając coraz więcej na oryginalne treści. Według szacunków kwota, jaką serwis streamingowy przeznaczył w 2019 roku na własne produkcje, jest o ponad dwa mld dolarów mniejsza niż będzie w 2020 roku.
Netflix produkuje własne treści dla swoich użytkowników od 2013 roku. Od tamtej pory wydatki firmy regularnie wzrastały. Co za tym idzie, rosła liczba oryginalnych filmów i seriali. Według danych z BusinessInsider w 2015 roku serwis przeznaczył na ich produkcję 5 mld dolarów, dwa lata później 8,9 mld dolarów, a w 2018 roku – 12 mld dolarów. W ubiegłych 12 miesiącach wydano jeszcze więcej.
Zgodnie z szacunkami w 2019 roku Netflix przeznaczył na własne treści 15 mld dolarów.
Jednakże wydatki te zdają się uzasadnione. Bo zyski firmy są na wysokim poziomie. Nie ma jeszcze danych na temat 2019 roku, ale w 2018 roku Netflix zanotował 16 mld dolarów przychodów.
Jak podano w sierpniu ubiegłego roku na koniec trzeciego kwartału miał ponad 158 mln subskrybentów, z czego 60 mln to mieszkańcy Stanów Zjednoczonych. Z tego powodu Netflix okazuje się największą platformą streamingową na świecie.
Czy Netflix zawsze będzie liderem?
Zwiększenie wydatków na własne produkcje zdaje się sposobem walki z coraz większą konkurencją na rynku. W ostatnim czasie pojawiło się kilka nowych platform VOD (Disney+, Apple TV+), a to przecież nie koniec. Niedługo wystartuje HBO Max. Można więc oczekiwać, że Netflix nie zwolni tempa. Zgodnie z szacunkami BMO Capital Markets w 2020 roku firma na własne produkcje przeznaczy 17,3 mld dolarów, a do 2028 roku kwota ta ma sięgać 26 mld dolarów.
Jak czytamy na portalu Vice ta ostatnia kwota jest większa niż PKB Islandii.
Dla porównania warto przytoczyć za wspomnianym portalem informacje, że Disney na treści własne platformy Disney+ wyda w 2020 roku „zaledwie” miliard dolarów, HBO Max – 2 mld dolarów, a Amazon i Apple TV+ po 6 mld dolarów.