[Aktualizacja] Naciąłeś się na nowy cennik Netfliksa i czujesz się nabity w butelkę? Możesz odzyskać swoje pieniądze
Jeśli chciałeś kupić i skorzystać z planu Ultra na Netfliksie, ale ci się nie udało - bo ten tak naprawę jest testem, a nie prawdziwą usługą - możesz odzyskać swoje pieniądze. Wiemy, jak to zrobić.
Netflix testuje nowy cennik. Niestety nie robi tego w taki sposób, aby klienci zawsze od razu wiedzieli, że biorą udział w badaniach serwisu. A to kończy się tym, że wybierając daną usługę, nową i fikcyjną, której tak naprawdę jeszcze nie ma, dostajemy inną. Ta niekoniecznie oferuje nam to, na co się zdecydowaliśmy początkowo.
O tym jednak dowiadujemy się dopiero po wprowadzeniu swoich danych płatniczych i zapłaceniu za ofertę, o ile oczywiście wykorzystaliśmy już swój okres darmowy.
Jeśli nie, mamy szczęście i tak naprawdę nie poniesiemy żadnych kosztów - z subskrypcji możemy od razu zrezygnować albo zmienić ją w ustawieniach konta na plan, taki który jednak bardziej nam odpowiada (opłata za niego zostanie pobrana z góry po bezpłatnym okresie próbnym trwającym miesiąc). Co nie zmienia faktu, że praktyki Netfliksa są mocno dyskusyjne. Serwis tłumaczy się następująco:
W praktyce jednak może wyglądać to inaczej, o czym sama się przekonałam.
Wybrałam przecież najdroższy pakiet i nie miałam informacji o testach oraz możliwości drugiego wyboru, na jaki plan - jeśli tamten początkowo wybrany jest niedostępny - się decyduję. Poza tym plan, który w zamian został mi przypisany (zamiast Ultra za 70 zł plan Premium za 52 zł) nie zawiera wyjątkowych materiałów. Takie treści jak Beyond Stranger Things są dostępne we wszystkich planach serwisu.
Postanowiłam zgłosić się do Netfliksa i odzyskać swoje pieniądze po tym, jak nabił mnie w butelkę.
Netflix Plan Ultra jak odzyskać pieniądze?
Będąc zalogowana na swoim nowym koncie na Netfliksie (tym, na którym nie udało mi się kupić nieistniejącego planu Ultra), weszłam na stronę Centrum Pomocy. Tam rozpoczęłam czat z pracownikiem Netfliksa. Opisałam mu sytuację, w której się znalazłam. Sygnalizowałam, że czuję się wprowadzona w błąd i chcę odzyskać swoje pieniądze w wysokości 52 zł, które mi zabrano bez - tak naprawdę - mojej zgody. Miałam przecież dostać plan Ultra z bonusowymi treściami. Przypisano mi jednak ten tańszy, który ich nie ma, a ta oferta mnie nie interesuje. Dostałam zapewnienie, że:
Zapewniono mnie również, że dostanę potwierdzenie na maila o tej operacji. Na razie to jeszcze się nie pojawiło, jednak gdy tylko wyląduje na mojej skrzynce e-mailowej zaktualizuję tekst.
Mam nadzieję, że wszyscy ci, którzy z jakiegoś powodu poczują się niezadowoleni ze względu na udział w teście, o czym dowiedzieć się mogą dopiero po pobraniu przez Netfliksa płatności, odzyskają swoje środki na konto bankowe.
Pamiętajcie też, że możecie zrezygnować z udziału w jakichkolwiek badaniach, które przeprowadza platforma. Wystarczy zalogować się pod adresem Netflix.com/DoNotTest i dezaktywować opcję udziału w testach.
Oby to zamieszanie z nowym cennikiem wkrótce się skończyło, niezależnie już od tego, czy rzeczywiście dojdzie do skutku. Użytkownicy mają prawo czuć się skonfundowani i rozczarowani, a chyba nie o to Netfliksowi chodzi.
Aktualizacja [10:15, 28.08.2018]
Netflix rzeczywiście wysłał mi maila o tym, że zlecono płatność w wysokość 52 zł na moje konto. Pieniądze już do mnie dotarły.