Stojący na czele Netfliksa Ted Sarandos ogłosił nowy kierunek, w który platforma streamingowa zainwestuje pieniądze. Hiszpańscy subskrybenci mogą zacierać ręce, bowiem Netflix będzie inwestował w właśnie w hiszpańskojęzyczne produkcje. Z całą pewnością zadowoleni będą również widzowie z Polski.

Czerwono-czarna platforma od niemal od początku swojego istnienia rozszerzała swoją ofertę, aby dopasować ją do rynków, na których działa. Filmy i seriale powstają już na całym świecie, również w Polsce. Z każdym kolejnym rokiem rośnie liczba krajów, gdzie Netflix, albo kupuje nowe tytuły, albo realizuje własne, albo stawia swoje centra produkcyjne. Kilka miesięcy temu ogłoszono, że platforma otwiera się na meksykański rynek i zamierza wydać miliard dolarów na tamtejsze produkcje.
Netflix ogłasza: będzie więcej hiszpańskich produkcji
Jak podaje Deadline, to nie koniec polityki otwieranie się Netfliksa na europejskie rynki. Ted Sarandos spotkał się bowiem z premierem Hiszpanii, Pedro Sanchezem. Na wspólnej konferencji prasowej padło ogłoszenie i zarazem zobowiązanie - Netflix do 2029 roku zainwestuje w oryginalne hiszpańskie produkcje 1,1 mld dolarów. CEO platformy powiedział, że hiszpańskojęzyczne tytuły łącznie wygenerowały ponad 5 miliardów godzin oglądalności. Wyraził także nadzieję na jak najlepszą współpracę z władzami kraju:
Maski Dalego, czerwone kombinezony, Bella Ciao - wszystkie te elementy stały się natychmiast rozpoznawalnymi elementami globalnej kultury (...) Chwalimy Hiszpanię za jej wysiłki i zaangażowanie w sektorze audiowizualnym. Nie możemy się doczekać współpracy z wami i waszymi zespołami, żeby rozwijać gospodarkę, tworzyć możliwości i przybliżać światu więcej tego pięknego, bogatego hiszpańskiego dziedzictwa.
Trudno dziwić się takiemu kierunkowi rozwoju serwisu. Platforma niejednokrotnie przekonała się, że nawet niepozorne filmy i seriale z Hiszpanii mogą bić rekordy popularności. Jednym z najbardziej jaskrawych przykładów jest z pewnością "Dom z papieru", który został zakupiony od tamtejszej telewizji i w zaledwie kilka tygodni od globalnej premiery stał się hitem (niemal) na całym świecie.
Więcej informacji o ofercie Netfliksa przeczytacie na Spider's Web:
- Bohater filmu akcji Netfliksa jest większy niż Reacher, a kopie tyłki z lekkością
- Pół roku Netfliksa za darmo. Prezent od Vectry na premierę Squid Game
- Widzowie przerywają thriller Netfliksa, by się wypłakać
- Squid Game dostanie coś więcej niż nowy sezon. Twórca zapowiada
- Ten serial Netfliksa to nie fikcja, a ogląda się jak sci-fi