W 2016 roku Netflix otwiera się na między innymi Europę Wschodnią i będzie dostępny w ponad stu nowych krajach. W tym gronie znalazła się także Polska.
Na wszelki wypadek powtórzę: Netflix w Polsce stał się faktem. Informacją tą podzielił się właśnie Reed Hastings, prezes firmy, podczas swojej prezentacji na konferencji CES 2016. Od razu zmieniła się także strona internetowa Netflix.com, która pozwala już na dokonanie rejestracji użytkownikom z Polski.
O tym, że w 2016 roku dojdzie do wejścia Netfliksa do Polski mówiło się od dawna - choć oficjalnie wiadomo było jedynie, że do grudnia b.r. platforma ma być dostępna w sumie w 200 krajach, mieliśmy wiele przesłanek pozwalających stwierdzić, że również nasz kraj jest w tym gronie. Oficjalna strona internetowa przez pewien czas informowała, że usługa "wkrótce" trafi do Polski, a w sprzedaży w niektórych sklepach z elektroniką pojawiły się telewizory umożliwiające odtwarzanie filmów i seriali z przepastnych zasobów tej platformy. Netflix konsekwentnie wprowadzał też do swojej oferty pierwsze produkcje z polskimi napisami i lektorem.
W tej chwili ceny abonamentu zaczynają się od 8 euro. Strona internetowa Netfliksa wciąż jednak wyświetla się w języku angielskim, możemy więc spodziewać się, że wkrótce poznamy szczegółowe informacje dotyczące opłat w naszym kraju. Nie wiadomo jeszcze jak będzie dokładnie wyglądać oferta skierowana do mieszkańców Polski - ta wygląda inaczej w każdym kraju, co w dużej mierze wynika z przepisów prawnych i licencji. Na pierwszy rzut oka prezentuje się obficie, ale brakuje w niej na przykład "House of Cards", w wielu produkcjach brak też polskich napisów. Podobnie było w Niemczech, gdzie początkowo nie dało się obejrzeć tego hitowego serialu. Najpewniej z czasem będzie ona rozbudowywana o brakujące tytuły.
Poza Polską, Netflix pojawi się dziś także między innymi na Węgrzech, w Indiach, Indonezji czy Wietnamie. W sumie w 130 nowych państwach.
Netflix, oferując dostęp do ponad ośmiu tysięcy pozycji – filmów i seriali – jest jedną z największych i najpopularniejszych światowych platform VOD. Dotychczas z jego usług korzystało około 70 milionów subskrybentów z 60 krajów. Dzięki wejściu na nowe rynki liczba użytkowników powinna wkrótce drastycznie wzrosnąć.