TVN i Discovery Polska chwalą się tym, że Player.pl jest liderem polskiego rynku, jeżeli chodzi o legalne serwisy OTT. Powód do dumy? Czy aby na pewno?
Terminem serwisów OTT opisuje się platformy dostarczające treści wideo czy audio, które są oferowane przez operatorów stacjonarnych, w tym sieci kablowe oraz platformy cyfrowe.
Według przedstawionego raportu Player.pl w marcu 2019 osiągnął rekordowe wyniki. Serwis odwiedziło 5,5 miliona realnych użytkowników, a konkurencja została daleko w tyle. Przykładowo vod.pl może się pochwalić niemal 2 milionami użytkowników mniej. Oznacza to, że konkurencja ma do przeskoczenia rozległą przepaść, aby móc zagrozić Player.pl.
Do najpopularniejszych tytułów w serwisie należał program „Big Brother” oraz „Big Brother 18+”.
Oczywiście Player.pl to także inne treści, o których powiedział Maciej Gozdowski, dyrektor zarządzający platformy:
Nic tylko otwierać szampana, ale jest też łyżka dziegciu. Ludzie szukający treści emitowanych w rodzimej telewizji faktycznie najczęściej wybierają Player.pl. Jednak wcześniejsza analiza oglądalności pokazała, że w naszym kraju bardzo dobrze zaczął sobie radzić Netflix, który jest przecież w pełni płatną usługą.
Badania wykazały, że serwis od czerwonego N wyprzedził kilka rodzimych usług, w tym vod.pl, Player.pl, a także ncplusgo.pl czy ipla.tv. Trudno powiedzieć, czy dalej tak jest, bo komunikat TVN i Discovery Polska obejmuje wyłącznie rodzime platformy oferujące dostęp w modelu bezpłatnym i płatnym. Tym samym spora część konkurencji nie była brana pod uwagę. Gdyby jednak było inaczej, to znacząco mogłoby to namieszać wśród zajmowanych na podium pozycji.