Członkowie grupy Queen zrobili ze swojej sławy bardzo dobry użytek. Nie pierwszy zresztą raz. Tym razem wspomagając Górnośląskie Centrum Delfinoterapii.
Muzycy z legendarnej grupy Queen przekazali swoją okolicznościową złotą płytę na rzecz polskiej instytucji, by w ten sposób pomóc w zbiórce pieniędzy na budowę specjalistycznego ośrodka rehabilitacyjnego.
Złota płyta Queen trafiła na licytację, z której dochód zostanie przekazany na konto Górnoślaskiego Centrum Delifnoterapii.
Instytucja ta chce uruchomić pierwszy w Polsce ośrodek rehabilitacyjny z delfinami butlonosymi.
W serwisie Zrzutka.pl działa już zbiórka pieniędzy na ośrodek. Organizatorzy potrzebują 2 mln zł. Na ten moment (29.04.2019) udało im się zebrać niecały tysiąc złotych, ale do końca zbiórki pozostało jeszcze ponad 150 dni.
Złota płyta grupy Queen, o ile ktoś nie wylicytuje jej za dziesiątki tysięcy złotych, to siłą rzeczy kropla w morzu potrzeb, ale mimo wszystko jest to piękny i znaczący gest, który przede wszystkim zwraca uwagę na samą zbiórkę pieniędzy.
Poza tym, zawsze miło wiedzieć, że gwiazdy bądź w tym przypadku legendy muzyki nie żyją tylko i wyłącznie w swojej bańce, ale też potrafią dojrzeć problemy świata poza nią. Tym bardziej, gdy są to problemy natury neurologicznej, ciągle dość mało rozpoznane i poruszane w szerokiej debacie społecznej.
Ale nie jest tak, że to tylko grupa Queen pomaga Polsce.
Całkiem niedawno dziennikarz radiowy Piotr Otrębski przygotował dość ambitny plan nadania jednej z warszawskich alejek imienia Freddiego Mercury’ego.
Biorąc pod uwagę popularność wokalisty oraz całej grupy Queen w naszym kraju jestem zdziwiony, że ten pomysł pojawił się dopiero teraz.
Nie można też zapomnieć o niesamowitym sukcesie filmu „Bohemian Rhapsody.
Film nie tylko przyniósł Oscara dla wcielającego się w Mercury’ego Ramiego Maleka, ale też zarobił fenomenalne 902 mln dol. na całym świecie. Stając się tym samym najbardziej kasową muzyczną biografią wszech czasów. I w ogóle jednym z najbardziej kasowych oraz dochodowych filmów w historii (jego budżet to raptem 52 mln dol.)
Niemałą cegiełkę dołożyli do tego polscy widzowie. „Bohemian Rhapsody” obejrzało w rodzimych kinach imponujące ponad 1,3 mln widzów, co przekłada się na prawie 8 mln dol. Zagraniczne produkcje rzadko kiedy generują takie przychody w Polsce.