Quiet luxury podbija TikToka. To właśnie ten trend kochają bohaterowie "Sukcesji". O co w nim chodzi?
Modowe trendy przychodzą i odchodzą, lub po prostu zmieniają swoją nazwę. Na TikToku rozgościł się trend Quiet luxury , coś pomiędzy normcore, a no logo, określany jako cichy lub dyskretny luksus, bez wyciągania wielkiego logo marki na wierzch. Do fanów dyskretnego luksusu zdecydowanie należy rodzina Royów z "Sukcesji". Czy quiet luxury charakteryzuje się tylko brakiem wielkiego logo?
Moda widziała już chyba wszystko, a każdy trend z przeszłości wzbogacany jest współczesnymi elementami. Jeszcze kilka lat temu był powrót logo na koszulkach czy bluzach, a znane blogerki i blogerzy chętnie epatowali logo znanych marek w swoich stylizacjach. Teraz bogactwo definiuje się nieco inaczej, a wpływ z pewnością mają na to znane seriale, takie jak chociażby "Sukcesja".
Dyskretny luksus podbija TikToka. O co w nim chodzi?
Jeśli oglądacie serial, zapewne zauważyliście, że rodzina Royów choć jest obrzydliwie bogata, nie pokazuje swojego statusu w wyglądzie. Zarówno w stylówkach kobiet, jak i mężczyzn w "Sukcesji" nie ma krzykliwych kolorów, przesadnej ilości biżuterii czy ubrań z wielkimi logo. Shiv najczęściej nosi golfy w stonowanych kolorach, eleganckie marynarki oraz materiałowe spodnie. Z kolei Kendall stawia na zwykłe czapki z daszkiem, rozsuwane bluzy oraz szare swetry. Styl Royów nazywa się właśnie quiet luxury i określany jest jako "nowe bogactwo". Za tym hasłem stoi przede wszystkim dobra jakość, no logo, eleganckie i klasyczne fasony oraz stonowane barwy.
@annahyclak Rooting for Naomi Pierce to take over in the end 👑 #succession #successionhbo #successionstyle #naomipierce #quietluxury #stealthwealth
♬ Succession Theme Song - Max
Rodzina Royów z pewnością podniosła ten trend do góry. Wystarczy zerknąć na TikToka, gdzie po wpisaniu Quiet luxury dostaniemy mnóstwo materiałów wideo z poradami, gotowymi stylizacjami, typem ubrań, torebek i innych gadżetów, a nawet zestawieniem odpowiednich marek, zachowanych w stylu cichego luksusu. Ten trend ma również inne nazwy, używane przez modowych speców, takie jak minimalizm nowej ery oraz normcore za milion dolarów, w stylu rodziny Roy.
W Stanach Zjednoczonych, kiedy przedstawiamy pieniądze, często dzieje się to za pomocą klejnotów, zwisających diamentów, futra, torebek, które krzyczą o pieniądzach. Oni, czyli rodzina Royów, tego nie robią i to z wyboru, ponieważ tak zostali wychowani. Royowie są przeciwni eksponowaniu wszystkiego. Nie muszą się tak prezentować. Wybierają to, co jest dla nich luksusowe, etykiety się nie liczą. Oczywiście będą kupować drogie akcesoria i ubrania, ale czują potrzeby pozowania. Może to być sweter za 2000 dolarów, ale nie musi on mieć na sobie logo, aby pokazać innym, skąd pochodzi -
opowiadała kostiumografka "Sukcesji", Michelle Matland, w rozmowie z serwisem Town&Country.
Dyskretny luksus dobry nie tylko dla zamożnych. Wystarczy postawić na odpowiednie materiały oraz paletę barw
Rzeczywiście, w codziennych strojach rodziny Roy widać elegancję i dobre materiały. Choć mogą epatować bogactwem, oni nigdy tego nie zrobią, bo nie muszą. Nie muszą niczego udowadniać innym. Trochę inaczej jest z kolei w serialu "Biały lotos", gdzie wygląd bohaterów już bardziej rzuca się w oczy, niejako krzycząc: tak, mam pieniądze. Stać mnie na drogi hotel i mam świetne ciuchy dobrych brandów.
Wracając jednak do quiet luxury, warto zaznaczyć, że bardzo istotne w tym trendzie są dobre jakościowo materiały, takie jak m.in. kaszmir czy jedwab morski. Stylistki i redaktorzy poczytnych modowych pism, przekonują jednak, że oszczędny luksus przeznaczony jest nie tylko dla bogaczy. "Zwykli ludzie" mogą się również w nim odnaleźć, nie wydając fortuny na ubrania od największych brandów. Wystarczy skupić się na dobrych materiałach, takich jak m.in. wełna czy len, odpowiedniej palecie barw, takich jak czerń, beż, brąz, szarości oraz biel. Warto też postawić na minimalizm, rezygnując z pstrokatych kolorów oraz dużej ilości biżuterii czy dodatków.