Ta data zasługuje na to, by ją zapisać w kominie. Rynek muzyczny wszedł bowiem w nową erę, wraz z uruchomieniem, w dniu wczorajszym, Billboard-Twitter Charts: pierwszej w historii listy przebojów, aktualizowanej na żywo, przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
Nigdy wcześniej nic takiego nie miało miejsca: Billboard-Twitter Charts to olbrzymia machina, która skanuje wszystkie tweety pisane i wysyłane w eter w Stanach Zjednoczonych, wyławiając z nich informacje o kawałkach, które komentują, recenzują i którymi dzielą się ludzie. Na podstawie tych wzmianek generuje zestawienie popularności, odświeżane co minutę. Przypomina to nieco obserwowanie wykresów giełdowych:
Lista generowana jest na podstawie następujących zmiennych:
- zawarcie w treści tweeta linka do utworu prowadzącego do platformy dystrybuującej muzykę w formie audio/video (np. linki do Spotify, Vevo, iTunes)
- hashtagi związane z muzyką: #nowplaying lub #np, po którym następuje tytuł piosenki/nazwa wykonawcy
- zawarcie w treści tweeta określeń bezpośrednio związanych z odtwarzaniem muzyki: "music", "song", "track", "listen"
Na chwilę obecną, lista przebojów obejmuje jedynie Stany Zjednoczone - jednak nie jest wykluczone, że z czasem podobne zestawienia podjawią się i dla innych obszarów geograficznych. Pozostaje trzymać kciuki za to, aby pojawiła się wśród nich również Polska.