Onet.tv to nowe miejsce w Internecie, przeznaczone dla "poszukiwaczy inspirującej rozrywki". Na platformie tej znajdziemy sporo krótkich, najczęściej kilkuminutowych filmów, zróżnicowanych pod względem formy i treści. Na pierwszy rzut oka wygląda interesująco. A na drugi?
Onet.tv nie jest platformą VOD w rodzaju Netfliksa czy rodzimego VOD.pl - brak tu filmów kinowych czy odcinków popularnych seriali; zamiast nich mamy do dyspozycji treści wideo o charakterze przede wszystkim rozrywkowym, których cechą wspólną jest czas trwania - najczęściej od 2 do 5 minut, rzadko można trafić na materiał dłuższy niż 10. Do wyboru jest kilka kategorii-hasztagów, między innymi #BądźAktywny (treningi i ćwiczenia fizyczne), #DowiedzSię (ciekawostki z różnych dziedzin), #WrzućNaRuszt (gotowanie), #ToKręcimy (kino).
Na ofertę Onet.tv składają się materiały od polskich i zagranicznych marek, takich jak choćby BuzzFeed, BBC, AFP, CNN, Deutsche Welle, Reuters, a także rozbudowane portfolio produkcji własnych Onetu i Ringier Axel Springer Polska. Do tego dochodzą jeszcze teledyski udostępnione przez wytwórnie Universal, Sony, Warner czy Kayax, Magic Records, Metal Mind Productions, Mystic, Max Flo Records czy Sonic i wreszcie - produkcje znane z YouTube, takie jak AbstrachujeTV, Lekko Stronniczy, Martin Stankiewicz, Matura To Bzdura, Mówiąc Inaczej, Polimaty, Przemyślenia Niekrytego Krytyka, SA Wardęga, Szymon Majewski Supersam i Tube Riders.
Tworząc platformę dedykowaną krótkiemu wideo, stworzyliśmy miejsce z szeroką i legalną ofertą premium. Serwis, który poprzez interesujące treści, świetne playlisty i rekomendacje, będzie angażować użytkowników, tworząc nowy wymiar „telewizyjności”– mówi Sabina Lipska, dyrektor wideo w Grupie RASP. - Nasz projekt opiera się na krótkich formach zarówno obecnie dostępnych na Onecie, w brandach RASP czy u zewnętrznych partnerów, ale też zupełnie nowych produkcjach. Już teraz specjalnie na start platformy przygotowaliśmy 10 nowych, autorskich formatów. Realizowane są w studio Onetu, wraz z ekipą reporterską naszych dziennikarzy i z najlepszych brandów prasowych w Polsce z Grupy RASP. W najbliższej przyszłości planujemy także wejście w większe koprodukcje z największymi rynkowymi graczami.
Oferta Onet.tv, szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że serwis wystartował dzisiaj, robi naprawdę dobre wrażenie. Jest bardzo zróżnicowana, nie brak w niej zarówno materiałów stricte humorystycznych, jak i treści poważniejszych - reportażowych, informacyjnych czy edukacyjnych. Przy takim bogactwie zwyczajnie trudno nie znaleźć czegoś dla siebie, a format filmów sprawia, że platforma ta staje się idealnym miejscem do zabijania czasu. Tym bardziej, że platforma dobrze działa na urządzeniach mobilnych, a nawigacja jest tak prosta, jak to tylko możliwe.
Trochę szkoda, że nie da się ukryć kategorii czy źródeł, które nie są dla nas interesujące - z przyjemnością pozbyłbym się choćby treści plotkarskich i tych przeznaczonych dla rodziców, bo i tak nie będę ich oglądał. Ich obecność nie budzi może nadmiernej irytacji, ale jest kompletnie niepotrzebna i wolałbym, żeby ich miejsce zajęło coś, co może mnie zainteresować. Przeszkadza też trochę fakt, iż kategorie są nazbyt ogólne. Szukając czegoś konkretnego, chciałoby się mieć dostęp do bardziej szczegółowego podziału. Z drugiej strony, chcąc po prostu znaleźć "coś fajnego", w ten sposób mamy większą szansę na ustrzelenie czegoś zaskakującego.
Onet.tv nie jest żadną rewolucją w świecie cyfrowej rozrywki, ale na pewno miejscem wartym uwagi. Start ma bardzo dobry i otrzymuje ode mnie spory kredyt zaufania oraz miejsce w zakładkach. Póki co to niezła platforma, która dobrze się sprawdza w walce z nudą. Czy taką zostanie, zależy od materiałów, które pojawią się na niej w przyszłości. Liczę na więcej produkcji własnych, a mniej z YouTube'a. Bo te mam na... YouTube.