Znany influencer, pomysłodawca Teamu X Stuart Kluz-Burton nie jest już współwłaścicielem agencji influencer marketingu Spotlight – dowiedział się serwis Spider’s Web. Jego udziały przejął przedsiębiorca i współzałożyciel agencji Wojciech Szaniawski.
Agencję Spotlight założyli w 2019 roku przedsiębiorca Wojciech Szaniawski oraz influencerzy: Stuart Kluz-Burton (znany w sieci jako Stuu) i Weronika Bielik. Z inicjatywą stworzenia agencji wyszli Kluz-Burton i Bielik.
– Stworzyliśmy agencję, jakiej na polskim rynku bardzo brakowało – nie tylko dbającą o interes klienta, ale przede wszystkim o influencerów. Chcemy umożliwić influencerom rozwój i wspierać twórców w ich potrzebach, bo doskonale je rozumiemy – mówił w 2019 roku Stuart Kluz-Burton.
Jak wynika z informacji zawartych w Krajowym Rejestrze Sądowym od początku lutego Stuart Kluz-Burton nie jest już współudziałowcem Spotlight, a ⅙ udziałów, które posiadał, przeszły na Wojciecha Szaniawskiego. Obecnie Szaniawski posiada ponad 80 proc. udziałów w spółce, z kolei Bieli ma ⅙, czyli około 17 proc.
– Nie komentujemy decyzji biznesowych Stuarta, żeby uszanować jego prywatność i wybory biznesowe. W Spotlight pozostaje dwóch dotychczasowych udziałowców, a wszystkie decyzje są podejmowane tak jak w ostatnich 2 latach – mówi nam Wojciech Szaniawski, prezesa zarządu Spotlight.
Poprosiliśmy o komentarz Kluz-Burtona, ale nie odpowiedział na nasze pytanie odnośnie do podjętej decyzji.
Stuart Kluz-Burton już od kilku lat nie jest aktywny w mediach społecznościowych. Influencer w 2020 roku zdecydował się zawiesić swoją działalność, jak sam przyznał, ze względu na zdrowie psychiczne. Fani w komentarzach proszą o powrót idola. Stuu nie udostępnia informacji ze swojego życia, dlatego fani nie wiedzą co się z nim dzieje. Subskrybenci czekają na wielki powrót gwiazdy YouTube'a.
Stuart prowadził na YouTube kanał rozrywkowy Stuu, który ma 4,25 mln subskrybentów, co czyni go nadal jednym z najpopularniejszych na polskim YouTube). Z kolei jego instagramowy profil obserwuje 2,1 mln kont.
Kim jest Stuart Kluz-Burton?
Karierę w internecie Stuu zaczął w 2011 r. To wtedy zaczął udostępniać pierwsze materiały w języku angielskim. Po dwóch latach otworzył kanał pod nazwą "Polski Pingwin", tam publikował już treści po polsku. Filmiki dotyczyły gamingu, w tym Minecrafta. Później Stuu zaczął tworzyć zabawne filmiki i skecze, parodie, pranki oraz wyzwania. Treści docierały przede wszystkim do nastoletniej widowni.
Na fali popularności, Stuu postanowił przekazać swoją wiedzę aspirującym influencerom, dlatego z jego inicjatywy w 2019 r. powstał Team X, którego członkowie wspólnie zamieszkiwali ekskluzywny dom, tworząc w nim treści na social media. W "domu X" zamieszkało pięciu innych influencerów: Kacper Blonsky, Lexy Chaplin, Marcin Dubiel, Julia Kostera, Xavier Pniewski oraz założyciel grupy - Stuu. Później dołączył również Michał Gała. Team X postrzegany był jako konkurencja dla Ekipy, założonej przez Karola "Friza" Wiśniewskiego.
Zdjęcie główne: screen Youtube.com/StuuOfficial