Influencerzy zamiast na ringu zmierzą się na boisku. Rusza Move futbolowa federacja piłkarska dla gwiazd internetu
Już nie obitymi twarzami, a pokopanymi kostkami chwalić się będą influencerzy na swoich Instagramach. Startuje pierwsza w Polsce federacja piłkarska, w której zagrają gwiazdy internetu. Na boisku zmierzą się m.in. ekipy Natsu, Tromby i Boxdela. Pierwszy mecz już za miesiąc w Arenie Gliwice.
Dołącz do Disney+ z tego linku i zacznij oglądać głośne filmy i seriale.
"Move Federation to przedefiniowanie piłki nożnej, jaką znacie" – zapowiadają twórcy pierwszej w Polsce federacji piłkarskiej dla influencerów. I rzeczywiście, bo czegoś takiego na boiskach piłkarskich jeszcze nie było. Najwięksi polscy influencerzy, znani twórcy internetowi i gwiazd zmierzą się w turnieju piłkarskim, w którym weźmie udział osiem drużyn. Każda z nich będzie miała swojego kapitana, który sam dobiera sobie członków drużyny.
– To będzie amerykańskie supershow w Gliwicach, rozrywka, która dzięki swojej formule i bogatemu programowi artystycznemu, będzie interesująca dla bardzo wielu odbiorców. Poprzez zaangażowanie największych gwiazd Internetu i wprowadzenie nowoczesnych zasad specjalnych, chcemy wspierać aktywność fizyczną młodzieży, która zbyt często wybiera komputer od boiska na podwórku – mówi Wojciech Szaniawski, prezes zarządu Spotlight Agency i twórca Move Federation.
Kto stanie na czele drużyn? Znamy nazwiska influencerów
Na ten moment wiemy, że w nadchodzącym turnieju kapitanami drużyn zostali:
- influencerka i liderka projektu Natsu World Natalia Karczmarczyk;
- jedna z najbardziej rozpoznawalnych twarzy projektu Team X Monika Kociołek;
- youtuber, były członek Ekipy Friza Mateusz Tromba Trąbka;
- właściciel Fame MMA Wojciech Gola;
- współtwórca Fame MMA Boxdel.
Trzy punkty za szczupaka. Zasady gry
W turnieju bierze udział sześć drużyn sześcioosobowych męskich i dwie drużyny sześcioosobowe mieszane. Każda z drużyn rozgrywa jeden mecz na owalnym boisku, zdobywając punkty za gole. Jeden punkt przysługuje za bramkę, zdobytą nogą lub głową, lub za gola po rzucie karnym, rzucie wolnym pośrednim albo rzucie wolnym bezpośrednim, dwa punkty – za bramkę po strzale z dystansu, z drugiej połowy boiska, a aż trzy punkty za bramkę po tzw. super move czyli po przewrotce, szczupaku lub nożycach.
Wygrywa ta drużyna, która zdobędzie więcej punktów. W przypadku remisu o rozstrzygnięciu decyduje konkurs rzutów karnych.
Mecze będą rozgrywane w systemie dwóch połów po 10 minut. Każda drużyna będzie też mogła wprowadzić na boisko superbohatera – zawodowego piłkarza, który pomoże im w trudnej sytuacji. Pierwszy turniej odbędzie się 19 listopada w Arenie Gliwice.
Za pomysłem federacji Move stoi jedna z największych agencji influencer marketingu – Spotlight Agency – która jest twórcą Teamu X. Spod ich skrzydeł wylecieli tacy influencerzy, jak Marcin Dubiel, Lexy Chaplin, Fagata czy Natsu. Za opracowanie produktu reklamowego, komercjalizację wydarzenia i pozyskiwanie sponsorów odpowiada agencja marketingu sportowego Arskom, współpracująca z Kanałem Sportowym. Pierwszymi partnerami turnieju zostali Fortuna, KFC i Predator Energy Drink.