Koniec 2019 roku będzie początkiem arcyciekawego procesu rozwoju streamingu wideo. Do klientów trafią dwa nowe serwisy VOD - Apple TV+ i Disney+. Właśnie poznaliśmy dokładną datę premiery, cenę i inne szczegóły dotyczące pierwszego z nich. Jakie seriale zobaczymy na platformie?
Konkurencja na rynku VOD już jest olbrzymia, a to dopiero przedsmak tego, co czeka nas w kilku następnych latach. Monopolowi Netfliksa zagrożą kolejno Apple TV+, Disney+, a w przyszłości także HBO Max i niezatytułowane jeszcze VOD od telewizji NBC. Najwięcej informacji mamy na razie na temat serwisu autorstwa Disneya. Znamy już cenę platformy (również w połączeniu z Hulu i ESPN+), datę premiery oraz najważniejsze produkcje, które pojawią się tam w momencie debiutu.
Dlatego choć do startu Disney Plus zostały jeszcze dwa miesiące, to łatwo porównać jakość platformy do HBO GO i Netfliksa. Nie musieliśmy długo czekać na odpowiedź ze strony firmy z Cupertino. Apple na swojej dzisiejszej konferencji zdradził, ile będzie kosztować serwis VOD i kiedy trafi do rąk użytkowników.
Apple TV+ - cena, data premiery, seriale:
Miesięczny koszt kolejnej platformy streamingowej wyniesie w Polsce 24,99 zł miesięcznie, po 7-dniowym okresie próbnym.
Potencjalni klienci Apple'a są też ciekawi, jakie produkcje i dodatkowe profity będą mieć z tytułu wykupu Apple TV+. Biblioteka filmów i seriali serwisu na premierę będzie niezwykle skromna, zwłaszcza w zestawieniu z Netfliksem, HBO GO czy Disney Plus.
- Czytaj także: Nie wiesz, co odróżnia Apple TV od Apple TV Plus? Wyjaśniamy, o chodzi w tych dwóch usługach.
Wśród produkcji dostępnych od początku znajdziemy m.in. serial „The Morning Show” z Jennifer Aniston i Reese Witherspoon, a także częściowo biograficzną „Dickinson” o życiu słynnej amerykańskiej poetki. Kolejne nowości mają trafiać na platformę każdego następnego miesiąca. Spośród nadchodzących seriali warto wspomnieć też o „See”, gdzie zagra Jason Momoa, „Amazing Stories” od Stevena Spielberga czy „For All Mankind”. Firma zadbała także o ofertę dla najmłodszych, na co wskazują „Snoopy in Space” i „Sesame Street's Helpers”.
Apple TV Plus zadebiutuje globalnie w ponad stu krajach już 1 listopada.
Usługa będzie dostępna powszechnie, ale przynajmniej na razie wydaje się, że zachęci przede wszystkim klientów firmy z Cupertino. Apple zresztą szczególnie mocno celuje w zdobycie i zmonopolizowanie właśnie tej grupy. Wskazuje na to ujawniona podczas konferencji promocja. Zakłada ona, że zakup nowego iPhone'a, iPada lub Apple TV otworzy przed użytkownikiem szansę na rok Apple TV+ za darmo. Jak podaje portal The Verge, posiadacze tych sprzętów będą mieli trzy miesiące od kupna na aktywację promocji.
Oprócz tego poinformowano, że Apple TV+ pozwoli maksymalnie sześciu członkom rodziny na korzystanie z jednej subskrypcji serwisu VOD. Każda osoba będzie mogła logować się za pomocą własnego ID i hasła.