„The Boys” z rekordowym wynikiem oglądalności. Które tegoroczne seriale przyciągnęły najwięcej widzów?
Amazon ogłosił, że w zaledwie dwa tygodnie od premiery serial „The Boys” okazał się najchętniej oglądaną produkcją oryginalną w historii serwisu.
„The Boys” zadebiutował w serwisie Amazon Prime Video 26 lipca. Informację o oglądalności podano w oficjalnym oświadczeniu firmy:
Jesteśmy niezwykle podekscytowani, że oglądalność „The Boys” przekroczyła wszelkie nasze oczekiwania w swoich pierwszych dwóch tygodniach, stając się jedną z najchętniej oglądanych przez użytkowników Prime Video produkcji Amazon Originals. To niezwykła chwila i wielka ekscytacja, zwłaszcza w momencie, w którym już trwają prace nad 2. sezonem - powiedziała Jennifer Salke, szefowa Amazon Studios.
Postanowiliśmy przyjrzeć się innym serialom oryginalnym platform streamingowych, które okazały się największymi tegorocznymi hitami.
W tym miejscu warto podkreślić, że w przeciwieństwie do telewizji, która badana jest wskaźnikami Nielsena, platformy streamingowe same badają swoją oglądalność. Zwyczajowo też serwisy VOD nie przekazują pełnych raportów oglądalności. Robią to jedynie w chwilach, gdy mają się czym szczególnie pochwalić. Najlepiej widać to na przykładzie Netfliksa, który w tym roku pochwalił się kilkoma rekordowymi otwarciami swoich produkcji. Dane HBO pochodzą natomiast z kablowej wersji serwisu oraz jego streamingowych odpowiedników - HBO GO i HBO NOW. Nawet informacja przygotowana przez Amazon pozbawiona jest twardych danych.
Najświeższa pozycja na liście. Amazon ogłosił, że w zaledwie dwa tygodnie serial trafił do czołówki najchętniej oglądanych produkcji oryginalnych stworzonych specjalnie dla platformy. Choć nie podano dokładnych liczb, należy uznać to za ogromny sukces. Zwłaszcza biorąc pod uwagę, że platforma tworzy seriale oryginalne od 2013 roku, a produkcja Erika Kripke przebiła je wszystkie w rekordowym tempie.
Dom z papieru, część 3
Tydzień temu Netflix pochwalił się, że 3. sezon serialu oryginalnego „Dom z papieru” w siedem dni na całym świecie obejrzano ponad 35 mln razy. Jest to najlepszy wynik dla jakiegokolwiek serialu nieanglojęzycznego w historii serwisu.
Stranger Things, sezon 3
Kilka tygodni wcześniej platforma poinformowała, że w zaledwie cztery dni nowy sezon serialu „Stranger Things” obejrzano ponad 40 mln razy.
Majowa premiera Netfliksa, serial „Jak nas widzą” w reżyserii Avy Duvernay, autorki oscarowego filmu „Selma”, została obejrzana przez użytkowników platformy przeszło 23 mln razy. Taką informację podał do wiadomości Netflix na początku czerwca.
HBO pochwaliło się wynikami oglądalności miniserialu „Czarnobyl” tuż po premierze ostatniego odcinka. Wedle danych, na które powołuje się amerykański portal Deadline, 5 odcinków serialu widziało ponad 8 mln użytkowników, z czego ponad połowa dzięki serwisom streamingowym.
Wszystkie odcinki ostatniego sezonu były oglądane średnio przez 17 mln Amerykanów każdego tygodnia. Warto jednak podkreślić, że są to jedynie dane amerykańskie, nie uwzględniające też liczb związanych z nielegalnymi źródłami. „Gra o tron” po raz kolejny okazała się bowiem najchętniej ściąganym nielegalnie serialem. Wiadomo jednak, że dane uwzględniają platformy streamingowe HBO GO i HBO NOW.
HBO podało do wiadomości, że 3. sezon „Detektywa” (zadebiutował na platformie 13 stycznia) obejrzało łącznie ponad 8,1 mln użytkowników.
We wcześniejszej części roku Netflix pochwalił się też wysokimi wynikami oglądalności seriali „Sex Education” oraz „You”.
Włodarze platformy zdradzili, że obie produkcje obejrzało ponad 40 mln osób na świecie. Dane dla „You”, który zadebiutował pod koniec ubiegłego roku, zebrano w cztery tygodnie od premiery, zaś dane „Sex Education” z tygodnia obecności na platformie. Warto wynotować też, że gdy „You” pokazywano na kanale Lifetime (tam najpierw pojawił się serial, zanim został kupiony przez Netfliksa), średnia oglądalność wynosiła 1,1 mln.
Należy pamiętać, że liczby te nie zawsze można bezpośrednio ze sobą porównywać. Dane Netfliksa pochodzą bowiem z całego świata i wynikają z własnych raportów firmy. Dane HBO to dane z amerykańskich domostw, uzupełnione o wyniki oglądalności z platform streamingowych HBO GO i HBO NOW. Warto też pamiętać, że dane Netflksa czasem również mogą być zawyżone. Wiadomo bowiem, że platforma liczy człowieka jako widza serialu już w chwili, gdy ten obejrzy 70 proc. jednego odcinka produkcji. Różnice w liczbie oglądalności były widoczne w szczególności w przypadku 3. sezonu „Domu z papieru”, gdy oficjalne dane mówiły, że cały sezon obejrzano 24 mln razy, choć ogólna liczba odtworzeń podana przez platformę plasowała się na poziomie 34 mln.