REKLAMA

Netflix jeszcze zaostrzy walkę z dzieleniem kont. Możliwa darmowa wersja serwisu

To nie koniec walki Netflixa z dzieleniem kont. Okazuje się, że serwis zamierza zająć się tematem nieco szerzej w pierwszym kwartale 2023 roku. Włodarze wciąż planują ograniczyć użytkowników jednego konta do jednego gospodarstwa domowego, blokując możliwość udostępniania go kolejnym osobom. Co ciekawe, Ted Sarandos - jeden z CEO firmy - stwierdził również, że jest otwarty na koncept uruchomienia usługi z reklamami, która byłaby... zupełnie darmowa.

netflix dzielenie konta wyniki za darmo reklamy
REKLAMA

Nowe wyniki finansowe Netflixa wskazują, że serwis uporał się z krytycznym dla siebie okresem. Po zeszłorocznej utracie 970 tys. subskrybentów włodarze platformy zaczęli realizować różne koncepty naprawcze, które najwyraźniej okazały się skuteczne. W ostatnim kwartale 2022 roku Netflix zdobył 7,66 mln nowych klientów, w efekcie zwiększając ich liczbę do ok. 231 mln. Przychody giganta w minionym kwartale sięgnęły 7,85 mld dolarów, co wobec 7,71 mld dolarów rok wcześniej oznacza wzrost o 1,9 proc.

Nie dziwi zatem, że Netflix zdecydował się nasilić tę kontrofensywę i przystąpić do wzmożenia walki ze współdzieleniem kont pod koniec pierwszego kwartału bieżącego roku:

REKLAMA

Powszechne dzielenie się kontami (obejmuje ponad 100 mln gospodarstw) podważa naszą długoterminową zdolność do inwestowania i ulepszania Netflixa. (…) Tzw. casual sharing odpowiada za fakt, że ludzie mogliby zapłacić, ale nie muszą - więc pożyczają cudze konto. Naszym zadaniem jest dać im lekkiego kuksańca i sprawić, by przejście na własne konto było proste i bezproblemowe. (…) Doświadczenia z Ameryki Południowej sprawiły, że spodziewamy się anulowania części kont w reakcji, ale długoterminowo spodziewamy się poprawy ogólnych przychodów.

W ostatnim kwartale ubiegłego roku Netflix zyskał wzrost 1,76 mln użytkowników w krajach Ameryki Łacińskiej, co jest dla firmy sygnałem, że walka z dzieleniem kont ostatecznie przynosi oczekiwane skutki.

Netflix 2023

Netflix: darmowy pakiet z reklamami

REKLAMA

Świeżo upieczony współprezes firmy, Greg Peters (Reed Hastings, współzałożyciel i prezes, zrezygnował z funkcji CEO i pozostanie dyrektorem wykonawczym; dyrektorami generalnymi są teraz Ted Sarandos i dotychczasowy COO, czyli właśnie Peters), przyznał, że przyszłością może okazać się wdrożenie darmowego segmentu z reklamami. Jak stwierdził: „Jesteśmy otwarci na różne modele - przyglądamy się również tej opcji”. Nie powinniśmy jednak liczyć na szybkie powołanie jej do życia. Głównymi celami firmy jest teraz wprowadzanie tańszych ofert z emisją reklam w kolejnych krajach oraz wspomniana walka z udostępnianiem kont. Peters powiedział, że subskrybenci wariantu reklamowego angażują się w treści na podobnym poziomie, jak użytkownicy standardowego.

Po publikacji wyników akcje Netflixa w handlu posesyjnym drożały o ponad 6 proc.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA