REKLAMA

48 godzin Netfliksa za darmo. Serwis testuje sposób na nowych klientów

Netflix stanął właśnie przed jednym z największych wyzwań w historii istnienia platformy. Baza nowych klientów chętnych do założenia konta powoli się wyczerpuje, podobnie jak efekt pandemii. Nie spełniły się też prognozy analityków na 3. kwartał – Netflix nie zaliczył przewidywanego wzrostu. Sposobem na znalezienie odbiorców ma być specjalna promocja.

netflix promocja
REKLAMA
REKLAMA

Pierwsza połowa 2020 roku okazała się absolutnie rekordowym okresem dla wyników platformy Netflix. Pandemia koronawirusa zdecydowanie pokrzyżowała szyki wielu branżom zajmującym się rozrywką, ale akurat w przypadku serwisów VOD okazała się czasem żniw. Efekt rosnącej błyskawicznie na skutek lockdownu liczby subskrybentów można jednak już oficjalnie uznać za miniony. Sama firma zresztą przewidywała taki obrót spraw przy okazji ogłoszenia wyników za 2. kwartał. Dlatego prognozy na następne trzy miesiące były znacznie skromniejsze.

Problem w tym, że Netflix nie zaliczył takiego wzrostu, jakiego oczekiwano. Serwis powiększył się zaledwie o 2,2 mln użytkowników.

Negatywnie na całą sytuację zareagowała amerykańska giełda i to pomimo doniesień o najwyższych przychodach w historii spółki (6,44 mld dol. – więcej o wynikach finansowych Netfliksa przeczytacie TUTAJ). Spadki cen akcji mają jednak związek przede wszystkim z obawą o długoterminowy los firmy. Konkurencja na rynku VOD robi się coraz bardziej zażarta, a kolejnych serwisów stale przybywa. W Ameryce Północnej Netflix de facto dotarł już do sufitu. Z tego zresztą powodu już dawno przeniósł swoje zainteresowanie na rynki europejskie, bliskowschodnie i azjatyckie.

Nie powstrzymuje to jednak inwestorów przed spekulowaniem o podwyżkach, których zapewne w pewnym momencie nie uda się uniknąć. Wyraźnie widać jednak, że przynajmniej na obecnym etapie Netflix woli skupić się na różnorodnych promocjach. Najnowsza z nich ma za zadanie umilić użytkownikom już niemal powszechną rezygnację z darmowego okresu próbnego. Jak podaje portal Variety, będzie zresztą działać na nieco podobnych zasadach.

netflix promocja

Netflix rozpoczyna testy promocji StreamFest, w ramach której użytkownicy dostaną dostęp do serwisu na 48 godzin za darmo.

REKLAMA

Jak łatwo się domyślić, szefowie spółki mają zamiar sprawdzić sens takiego ruchu w Azji. Jako pierwszy kraj dostęp do promocji dostaną bowiem Indie. Cel darmowego dostępu przez dwie doby jest prosty: przyciągnąć na Netfliksa osoby niemające z nim wcześniej styczności, pokazać im najciekawsze tytuły serwisu i sprawić, że przynajmniej część z nich po zakończeniu tego okresu będzie chciała założyć konto.

Czy taka metoda się sprawdzi? Wydaje się to bardzo prawdopodobne, a jeśli promocja okaże się sukcesem, to firma planuje dalsze testy w kolejnych krajach. Prędzej czy później przyjdzie zapewne też kolej Polski. I chyba wszyscy się zgodzą, że lepszy taki sposób na odzyskiwanie funduszy przez Netfliksa niż ewentualne podwyżki cen.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA