TikTok ma nową gwiazdę, która swoją strategią pokazała, że w 8 miesięcy da się podbić serca użytkowników. Tytuł lidera wśród telekomów na platformie wędruje do Plusha, któremu w niecały rok udało się wyprzedzić konkurencję i zyskać miano najbardziej lubianej polskiej marki telekomunikacyjnej na TikToku.

Plusha chyba nikomu nie trzeba przedstawiać - ten wygadany miś zyskał popularność za sprawą głośnych akcji i współprac z wyjątkowymi osobami. Pamiętacie zdjęcie stopy Łatwoganga, która pojawiła się na gigantycznym billboardzie? Plush postanowił zrobił z influencerem deala i umieścił jego stopę na swoich limitowanych starterach. A Doda, która wystąpiła w reklamie Plusha i nic nie powiedziała? Reaktywacja kultowego Kopytka? Zoja Skubis, która wspięła się na Mount Everest w Plushowym kombinezonie? To wszystko sprawka Plusha.
Największym echem odbiła się jednak kampania Plusha z Hanią Turnau. Rok po głośnej sytuacji na Krupówkach, kiedy chytry miś z Zakopanego zażądał opłaty za zdjęcie, Plush z przepaską "Łatwoferta Plusha" wcisnął się przed kamerę i zacytował chytrusa: "Halo, ale tu nie ma tak! Chcecie, zapłaćcie 20 zł i miejcie do 300 GB internetu i nie ma sprawy". To było złoto, a reklamą zachwyciło się oczywiście pół internetu.
Plush najchętniej lajkowanym kontem na TikToku wśród polskich telekomów
Dzięki tym pomysłowym akcjom Plush w ekspersowym tempie zyskał miano najchętniej lajkowanego konta na TikToku wśród polskich telekomów - wystarczyło mu 8 miesięcy, by zdobył ponad 1,2 mln serduszek od użytkowników platformy. Strategia komunikacji, która miała przyciągnąć młodych odbiorców, najwyraźniej się opłaciła - dzięki ożywieniu marki w tak odważny i przemyślany sposób, zanotowano bowiem 55 proc. wzrost sprzedaży.
Długo zastanawialiśmy się co zrobić z Plushem, który lata swojej świetności miał już dawno za sobą
i w żadnym punkcie swojego marketing-mixu nie pasował do oczekiwań, które wobec swoich
ulubionych marek ma obecne młode pokolenie. Dzięki odważnym decyzjom błyskawicznie
zbudowaliśmy ogromne zaangażowanie. Jednocześnie udaje nam się sprytnie przemycać komunikaty
ofertowe- wyjaśnił Paweł Lewandowski, Head of Plush.
Filip Połoska, Head of Communication and Content Plush, dodał:
Nikt nie lubi oglądać reklam. Aby naprawdę angażować odbiorców trzeba tworzyć treści, które
naturalnie wpisują się w ich feed. Plush w bardzo krótkim czasie stał się naturalną częścią TikToka –
i co najważniejsze, przełożyło się to na wzrost sprzedaży i lepsze postrzeganie marki.
W związku z tym, że działania Plusha były regularnie zauważane przez media, zostały wyróżnione na stronie TikToka jako jeden z najlepszych przykładów biznesowego wykorzystania platformy na świecie. Liczby mówią zresztą same za siebie - 568 tys. wyświetleń profilu, 1,2 mln lajków, 46 tys. komentarzy i 71 tys. udostępnień to ogromny sukces, który został osiągnięty w krótkim czasie.
O Plushu czytaj w Spider's Web:
- Pamiętacie zachłannego misia z Zakopanego? Teraz to Plush biega po Krupówkach
- Jeśli kupisz starter Plusha ze stopą Łatwoganga, masz szansę porozmawiać z tiktokerem przez telefon
- Jest nowy abonament w Plushu. Łatwoferta ulepsza się z czasem
- Abonament w Plushu już nie będzie taki sam. Oto co zostało ulepszone
- Plush ulepszył swoją ofertę. Tak dużo dodatkowych GB jeszcze nie było