REKLAMA
  1. Rozrywka
  2. VOD

Zaskakujące wyniki serwisów VOD. Król jest jeden, ale na podium walka trwa

Dzięki serwisowi JustWatch możemy rzucić okiem na szczegółowy przegląd wyników Netflixa, HBO Max, Prime Video, Disney+ i innych serwisów streamingowych w czwartym kwartale 2022 roku w Polsce. Ci, którzy tak uparcie przepowiadali gigantowi rychłą śmierć, powinni wreszcie zdać sobie sprawę z błędnego toku swojego rozumowania.

11.01.2023
7:01
serwisy streamingowe polska wyniki popularność netflix hbo max disney
REKLAMA

2022 rok za nami, a my nareszcie poznaliśmy odpowiedź na pytanie o ewentualną zmianę układu sił w rankingu rynkowych udziałów serwisów streamingowych. Okazuje się - zero zaskoczenia - że na czele platform nieprzerwanie króluje Netflix, i to z 3 razy większym wynikiem niż HBO Max. Na trzecim miejscu znalazł się Amazon Prime Video, którego mocnym rywalem jest Player - dzieli je tylko 2 proc.

HBO Max i Disney+ radzą sobie, rzecz jasna, doskonale - kontynuują dobrą passę po świetnym starcie w ubiegłym roku. Odwrotny trend wykazały Prime Video, Player oraz Apple TV+, tracąc po 1 proc. udziałów. Prowadzenie nadal obejmuje Netflix, któremu udało się zdobyć kolejny 1 proc. udziałów na rynku. 

REKLAMA

JustWatch, od którego pochodzą wyliczenia, jest największym międzynarodowym przewodnikiem po serwisach streamingowych - z 25 milionami użytkowników w 119 krajach,

Serwisy VOD w Polsce. Rozkład sił

Netflix 2023
REKLAMA

Co ciekawe, Netflix skrajnie dominuje nad konkurencją również w badaniu VideoTrack, przeprowadzonym już po raz siódmy przez agencję Wavemaker. Dotyczy ono analizy rynku subskrypcyjnych serwisów streamingowych (SVOD). Jego wyniki pokazują, że to Netflix pozostaje lokalnym "must have" dla abonentów serwisów streamingowych. 6 na 10 klientów serwisów SVOD (mowa o takich, którzy subskrybują przynajmniej 2 serwisy), gdyby musiała ograniczyć się do jednego abonamentu, wybrałaby właśnie Netflixa.

Na drugim miejscu znalazły się ex aequo HBO Max i Disney+. Wavemarker podkreśla, że Disney+ z przytupem wszedł na polski rynek.

Cóż rzec - król jest tylko jeden.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA