REKLAMA

Spotify za 4 zł miesięcznie? Tak, to możliwe ze Spotify Plus. Uwaga, jest jeden haczyk

Wybrani użytkownicy serwisu Spotify testują już zupełnie nowy wariant subskrypcji: Spotify Plus. Choć jest on znacznie tańszy od Premium, może okazać się niewystarczająco zachęcający dla nowych użytkowników.

spotify plus cena premium
REKLAMA

Spotify to jeden z największych i najpopularniejszych muzycznych serwisów streamingowych, którego miesięczny koszt w naszym kraju wynosi 19,99 zł. Za tę kwotę otrzymujemy dostęp do znacznie większych pokładów muzyki (podcastów etc.) w wyższej jakości, możemy też „przeskakiwać” (lub – jak wolą niektórzy – „pomijać”) kolejne utwory do woli, bez żadnego limitu, a także mieć dostęp do platformy z różnych systemów i mieć możliwość pobrania muzyki, by móc posłuchać jej offline w dowolnym miejscu. Przede wszystkim jednak nie jesteśmy zmuszeni do słuchania reklam, na które skazani są użytkownicy wersji darmowej.

Poza opcją Individual (dwie dyszki) są też specjalne opcje Duo, Family czy Student, które obniżają wymaganą kwotę. Ostatecznie płacimy naprawdę niewiele za legalny i jakościowy dostęp do całego oceanu muzyki. Oczywiście, ta oferta nie wszystkich przekonuje: ze Spotify wielu użytkowników wciąż korzysta nieodpłatnie, a reklamowe przerwy, limit pomijania (sześć tracków na godzinę) i kilka innych ograniczeń nie przeszkadzają im aż tak.

REKLAMA

Spotify Plus to zupełnie nowa opcja subskrypcji

REKLAMA
spotify plus cena premium class="wp-image-1765702"
Spotify

Można powiedzieć, że jest to nowy model subskrypcyjny, będący wersją pośrednią między „free” a Premium. Testowo wprowadzono go w USA, gdzie kosztuje jedynie 0,99 USD, czyli w przeliczeniu 3,80 zł. Uiszczając tę kwotę, słuchacz otrzymuje możliwość dowolnego pomijania kawałków i wyboru piosenek do odtworzenia. Dodam, że ograniczenie pomijania występuje na smartfonach – na komputerach i tabletach można „przeskakiwać” numery i dowolnie je wybierać. A zatem ci, którzy nie korzystają z usług serwisu na swoim telefonie, z pewnością i tak zlekceważą nową opcję.

Spotify Plus początkowo ma być ograniczone do wąskiej grupy subskrybentów. Trwające testy nie gwarantują wdrożenia tej opcji na całym świecie. Czy potencjalnym nowym abonentom będzie chciało się płacić tę „czwórkę” i wciąż wysłuchiwać reklam między trackami? Spotify nie jest drogą usługą, a wersja Premium, droższa jedynie o kilkanaście złotych, wciąż będzie miała nad Plusem ogromną przewagę.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA