REKLAMA
  1. Rozrywka
  2. Seriale

Paranormalne wydarzenia z Hawkins w programie „Nie do wiary”. Marketing „Stranger Things” zachwycił polskich fanów

Zjawiska paranormalne, dziwne zaginięcia i potwory z innej galaktyki. Wszystko to było tematem kultowego polskiego programu „Nie do wiary”. Polski marketing Netfliksa postanowił przypomnieć widzom dawne czasy, dlatego wypuścił promocyjne wideo związane z 3. sezonem „Stranger Things” i nawiązujące do „Nie do wiary”.

25.06.2019
12:06
stranger things 3
REKLAMA
REKLAMA

Produkcje takie jak „Miasteczko Twin Peaks” i „Z Archiwum X” otworzyły w latach 90. telewizję na tematy wcześniej niepodejmowane. Nagle okazało się, że tematy takie jak UFO, magia, potwory oraz inne zjawiska nadprzyrodzone bardzo mocno ciekawią widzów. Nie inaczej było w Polsce, gdzie w 1996 roku narodził się program „Nie do wiary”. Ikonicznym prowadzącym serii stał się Maciej Trojanowski, a zakres tematyczny obejmował sprawy od klątwy Tutenchamona aż po porwania przez obce istoty z odległej galaktyki.

Program emitowano początkowo na TV Wisła, a potem TVN-ie i TTV. Doczekał się wiernej grupy odbiorców, również dlatego, że był robiony w niezwykle klimatyczny sposób. Dzięki czemu nawet osoby niewierzące w paranormalne sytuacje dobrze bawiły się w trakcie oglądania. Nienaturalne sytuacje ostatnimi czasy znowu wybuchły w popkulturze, więc w pewnym sensie powrót do „Nie do wiary” był najlogiczniejszą możliwą opcją.

Netflix stworzył wraz z Maciejem Trojanowskim trzyminutowe wideo nawiązujące do fabuły „Stranger Things” i stylu „Nie do wiary”.

Materiał sięga po wszystkie kultowe elementy programu (choć nazywa się „Nie może być”, więc zdecydowanie bardziej żartobliwie). Mamy więc poważnego prowadzącego, nastrojową muzykę i studio wyglądające na żywcem wyjęte z dawnych lat. A to nie koniec. Bohaterowie serialu zostają przedstawieni w studiu za pomocą metod znanych właśnie z programów paranormalnych.

Ich głos jest zmieniony, a twarze ukryte w cieniu, żeby nie ujawniać ich tożsamości. Pojawiają się też charakterystyczne ujęcia w slow motion i wypowiedź przedstawiciela władzy (w tym wypadku szeryfa Hoppera), który oczywiście wszystkiemu zaprzecza, ale nie można mu ufać. Nawet Strefa 11 zostaje zamieniona w Strefę Eleven.

Filmik nie tylko przypomina najważniejsze wydarzenia poprzednich odcinków (m.in. porwanie Willa i pojawienie się Łupieżcy Umysłów), ale też zachęca do oglądania kolejnego sezonu. Bo jak zapowiada Trojanowski - lato 1985 roku miało być dla mieszkańców Hawkins najgorszym przeżyciem z dotychczasowych. Opublikowany w mediach społecznościowych Netfliksa materiał to tylko jeden z wielu sposób promocji przez firmę jej najpopularniejszej marki.

REKLAMA

W ostatnich tygodniach serwis opublikował choćby nowy trailer 3. sezonu, a w Polsce ukazały się komiks o przygodach Willa po Drugiej Stronie oraz prequel poświęcony losom matki Eleven. A już 3 lipca (dzień przed premierą nowych odcinków) do sklepów i księgarń zawita nowa powieść pt. „Ciemność nad miastem” autorstwa Adama Christophera.

REKLAMA
Najnowsze
Zobacz komentarze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA