Tidal, promocje, ceny, możliwości - odpowiadamy na ważne pytania dotyczące serwisu. Sprawdzamy również, który serwis jest zdecydowanie lepszy - Tidal czy Spotify.
Jak założyć konto w serwisie Tidal?
Zdecydowaliście się dać szansę serwisowi Jaya-Z? Czas założyć konto na Tidalu - możecie to zrobić na stronie internetowej TIDAL - High Fidelity Music Streaming podając swój adres email lub logując się za pomocą Facebooka, Twittera, Apple lub u operatora sieci Play.
Jeśli zakładacie konto poprzez email, wystarczy podać hasło i datę urodzenia, a następnie wybrać rodzaj subskrypcji - premium lub HiFi. W tej kwestii Spotify posiada niewątpliwą przewagę, ponieważ z aplikacji z pewnymi ograniczeniami można korzystać za darmo. Tidal nie daje nam takiej możliwości, musicie od razu wybrać rodzaj konta oraz pakiet.
Tidal - cena, promocja i rodzaje kont
W Tidalu dostępne są dwie opcje subskrypcji - Premium lub HiFi - oraz trzy rodzaje pakietów:
- Standard - w wersji Premium kosztuje 19,99 zł, a w wersji HiFi 39,99 zł
- Family (do 6 użytkowników) - w wersji Premium kosztuje 29,99 zł, a w wersji HiFi 59,99 zł
- Student - w wersji Premium kosztuje 9,99 zł, a w wersji HiFi 19,99 zł
Tidal nie oferuje swoich usług za darmo, a jedyne zniżki obejmują tu zweryfikowanych studentów. Możecie jednak wypróbować serwis przez 30 za darmo i podjąć decyzję po przetestowaniu serwisu.
Pro Tip: Jeśli zdecydujecie się na subskrypcję Tidal HiFi, pamiętajcie by zmienić samemu jakość dźwięku w aplikacji w zakładce ustawienia i streaming. Inaczej będziecie płacić za droższą usługę, lecz korzystać z podstawowej jakości dźwięku.
Możliwości serwisu Tidal
Co tak dokładnie oferuje serwis Tidal? Oprócz wspomnianych 70 milionów utworów, w aplikacji znajduje się też ponad 250 tys. wysokiej jakości teledysków. Część z nich miewa w aplikacji nawet swoje premiery, np. ten do utworu Beyonce z 2015 r. „Die with you”.
Z aplikacji możecie korzystać także w trybie offline po wcześniejszym pobraniu wybranych playlist czy albumów. Możecie wybrać także jakość pobieranych plików, jednak im wyższa jakość, tym więcej potrzeba pamięci.
Serwis Tidal, podobnie jak Spotify, oferuje wam także możliwość automatycznego odtwarzania radia stworzonego na podstawie dotychczas słuchanej przez was muzyki, jak tylko skończy się wasza playlista. Tidal zaproponuje wam także mnóstwo nowej muzyki w zakładce odkryj, stworzonej na podstawie waszych polubionych artystów i piosenek. Możecie także udostępniać wasze playlisty bezpośrednio do innych aplikacji, np. Facebooka lub za pomocą linku wysłać je tylko waszym znajomym.
Jak przenieść moje playlisty do Tidal?
Jednym z głównych powodów, dla którego użytkownicy nie decydują się na zmianę raz wybranego serwisu streamingowego, jest obawa o swoje utworzone playlisty i polubione utwory. W serwisie Tidal możecie przenieść wszystkie swoje playlisty z innych tego typu programów, np. Spotify.
Tidal sugeruje skorzystanie z serwisu Soundiiz - Soundiiz - Transfer playlists and favorites between different streaming services. Przeniesiecie tym sposobem w całości wszystkie utworzone wcześniej playlisty. Chyba, że jakaś piosenka zwyczajnie nie znajduje się w serwisie Tidal, jednak nie zdarza się to często.
Jak opłacić konto w serwisie Tidal?
Płacąc za usługę Tidal, macie do wyboru dwie możliwości. Pierwsza to standardowy abonament miesięczny pobierany z waszej karty płatniczej lub za pomocą PayPal.
Jeśli jesteście jednak nowymi użytkownikami, możecie wykorzystać voucher na określoną kwotę i okres trwania, np. 180 dni. Znajdziecie je w kioskach, marketach lub na Allegro. Taki voucher wykorzystać możecie jednak tylko raz, ponieważ po upływie jego ważności, chcąc dalej korzystać z serwisu Tidal, będziecie zmuszeni zdecydować się na subskrypcję i dodać do waszego konta wybrany rodzaj płatności.
Jak usunąć konto i zrezygnować z płatności w Tidal?
Jeśli jesteście już posiadaczami konta Tidal, lecz chcecie zrezygnować z usługi, lub wykorzystaliście okres próbny i aplikacja nie przypadła wam do gustu, wystarczy wykonać kilka prostych kroków, aby usunąć konto. Możecie to zrobić tylko z poziomu strony internetowej, dlatego należy zalogować się na MyTidal, znaleźć zakładkę subskrypcje, a następnie anuluj moją subskrypcję.
Jeśli opłacacie konto za pomocą operatora sieci komórkowej, musicie skontaktować się bezpośrednio z obsługą klienta u swojego operatora. Jeśli płacicie za Tidal za pomocą Apple Wallet/iTunes, wystarczy na waszym koncie znaleźć zakładkę anulowania i zakupy w aplikacji AppleiTunes i dalej wybrać usługę, z której chcecie zrezygnować.
Tidal czy Spotify - co je łączy, a co dzieli?
To jedno z najczęściej zadawanych pytań, lecz nie da się na nie jednoznacznie odpowiedzieć. Spotify to serwis stworzony przez dwóch szwedzkich przedsiębiorców i technologów już w 2006 r. Ku zaskoczeniu wielu Tidal także posiada skandynawskie korzenie - w 2014 r. stworzyła go szwedzko-norweska firma technologiczna Aspiro, jednak już rok później został przejęty przez należącą do Jaya-Z firmę holdingową Project Panther Bidco Ltd.
Jeśli oceniać aplikacje pod względem popularności, Spotify nie ma sobie równych - posiada 365 mln użytkowników, natomiast Tidal około 5 mln. Oba serwisy oferują podobną liczbę utworów - ponad 70 milionów piosenek. Tidal wyróżnia się jednak techniczną jakością oferowanych usług, ponieważ to w tym serwisie możemy słuchać muzyki w jakości HiFi oraz niektórych albumów w jakości Master Quality Authenticated, która sprawia, że piosenki brzmią dokładnie tak dobrze, jak na płycie czy w studiu nagraniowym. Spotify ogłosiło dwa miesiące temu, że jeszcze w tym roku doczekamy się jakości HiFi także od nich, lecz zanim to się stanie, Tidal wygrywa ten pojedynek.
Cenowo to jednak Spotify opłaca się bardziej. Za subskrypcję Tidal zapłacicie 19,99 zł w wersji standard lub nawet 39,99 zł w wersji HiFi, podczas gdy ze Spotify z reklamami można korzystać za darmo. Spotify Premium dla jednej osoby wyniesie was 19,99 zł, więc podobnie jak w konkurencyjnej platformie, lecz jeśli rozważacie korzystanie z serwisu Tidal ze względu na możliwość słuchania muzyki w lepszej jakości, sensowne będzie kupienie tylko tego droższego pakietu. Oba serwisy oferują jednak 50% zniżkę dla studentów, dzięki czemu ten pakiet kosztuje zaledwie 9,99 zł.
Serwisy te różnią się także algorytmami, które pozwalają prezentować ich użytkownikom możliwie najbardziej spersonalizowane playlisty i podpowiedzi nowych utworów. Spotify korzysta z trzech różnych typów algorytmów: NLP, Collaborative filtering oraz analizowania poprzez sieci neuronowe surowych ścieżek audio. Wszystkie te usługi pozwalają aplikacji tworzyć różne rodzaje spersonalizowanych playlist: Daily Mix z mieszanką waszych ulubionych piosenek, Odkryj w tym tygodniu z nowymi utworami, polecanymi na podstawie waszej ostatniej aktywności, oraz Radar Premier z ostatnio wydanymi piosenkami interesujących was artystów.
Tidal korzysta z własnych algorytmów, które tworzą dla was takie playlisty, jak Mixy dla Ciebie z polecanymi na podstawie waszej aktywności utworami oraz program Tidal X, w którym znajdują się materiały specjalne, jak np. fragmenty koncertów czy spotkania Meet&Greet.