Netflix znów jest na szczycie listy najpopularniejszych serwisów VOD w Polsce. W lutym stracił pozycję lidera. Na prowadzenie wysunął się wtedy Player, który przyciągnął użytkowników czwartą częścią hitu z Tomaszem Karolakiem.
Portal Wirtualnemedia.pl opracował na podstawie badania Mediapanel zestawienie najchętniej odwiedzanych przez Polaków serwisów VOD. W lutym rządził Player.pl za sprawą „Listów do M. 4”, które przez lockdown nie trafiły do kin, lecz od razu do sieci. I to nawet pomimo wprowadzenia w pełni płatnej oferty. W marcu serwis nie miał już takiego filmowego hitu, przez co stracił ponad 2,5 miliona użytkowników.
Netflix to najpopularniejszy serwis VOD w Polsce. Po piętach depcze mu Player i CDA.
Badanie Mediapanel zostało przygotowane na podstawie danych z przeglądarkowych wersji serwisów i aplikacji mobilnych należących do audytowanych wydawców (czyli przede wszystkich tych z Polski) . Nie obejmuje wyników ze smart TV, więc nie daje pełnego obrazu rodzimego rynku VOD.
Stronę Netfliksa odwiedziło w marcu niemal 7 milionów osób, dając mu 24 procent zasięgu. Największe wzrosty zanotowały z kolei Ipla.tv i tvp.vod.pl. Zyskały setki tysięcy użytkowników (odpowiednio 812 tys. i 645 tys.), co naturalnie jest związane z lockdownem i zamknięciem kin.
Najpopularniejsze serwisy VOD w marcu 2021 w Polsce:
- Netflix – 6,9 mln użytkowników
- Player – 4,1 mln użytkowników
- CDA Premium – 3,8 mln użytkowników
- TVP VOD – 3 mln użytkowników
- WP VOD – 2,6 mln użytkowników
- HBO GO – 2,4 mln użytkowników
- IPLA – 2,1 mln użytkowników
- VOD – 1,4 mln użytkowników
- Canal+ – 900 tys. użytkowników
- Prime Video – 664 tys. użytkowników
Które serwisy VOD są najpopularniejsze na świecie?
W USA Netflix zacięcie walczy z nowymi usługami jak Disney+, Peacock i HBO MAX (wszystkie serwisy jeszcze nie są dostępne w Polsce), a także innymi gigantami. Wciąż jest liderem, ale topnieje jego przewaga. Za nim plasuje się Amazon Prime Video, a podium zamyka Hulu.
Analitycy zapewniają, że kolejne lata na rynku VOD będą niezwykle zażarte i ciekawe – przynajmniej z perspektywy użytkowników. Do 2024 roku Disney+ w połączeniu z Hulu i ESPN+ (mają tego samego właściciela) może przeskoczyć w globalnej dominacji nawet samego Netfliksa.