Netfliksa w Polsce ogląda już 5 milionów Polaków. I w swojej kategorii jest bezkonkurencyjny
We wrześniu wśród platform VOD Netflix był liderem oglądalności. W naszym kraju odwiedziło go łącznie niemal 5 mln użytkowników. I jeśli tylko spojrzymy na pozostałe wyniki, przekonamy się, że serwis w swojej kategorii jest bezkonkurencyjny.
Netflix jest zdecydowanym liderem na rynku VOD. Mówimy tu o globalnej dominacji, bo po II kwartale 2020 roku serwis mógł już pochwalić się niemal 193 mln użytkowników na całym świecie. Do takiego stanu rzeczy w ostatnich miesiącach z pewnością przyczyniła się pandemia. Podczas tzw. lockdownu wszyscy siedzieliśmy w domach i korzystaliśmy z platform streamingowych, co przełożyło się na rekordową oglądalność.
W I kwartale tego roku Netfliksowi przybyło 16 mln użytkowników. W kolejnych trzech miesiącach liczba ta, była już sporo niższa, bo wyniosła zaledwie 10 mln. W samej Polsce od początku pandemii liczba realnych użytkowników serwisu krąży wokół 5 mln i nikt nie jest w stanie odebrać mu pozycji lidera. Platforma miesiąc po miesiącu deklasuje konkurencję.
Z poziomu przeglądarki Netfliksa w zeszłym miesiącu odwiedziło 4,95 mln realnych użytkowników.
Według badania Gemius/PBI na drugim miejscu znalazł się Player.pl z liczbą 2,8 mln realnych użytkowników. Jest on więc daleko w tyle za liderem.
Przy markach, z którymi się zestawia Netfliksa w naszym kraju, serwis jest całkowicie bezkonkurencyjny. Wydawałoby się bowiem, że największym zagrożeniem dla niego byłyby platformy pokroju HBO GO czy Amazon Prime Video. Ta pierwsza jednak znalazła się dopiero na ósmej pozycji najpopularniejszych serwisów VOD w Polsce. Natomiast ta druga w ogóle nie trafiła do pierwszej dziesiątki.
Polacy dużo chętniej od światowych liderów rynku VOD wybierają rodzime marki, na których znajdą sporo polskich produkcji.
Prócz Playera wysoko w zestawieniu, bo na 4 miejscu znalazło się bowiem TVP.pl. Platforma Polsatu zajęła natomiast pozycję 7.
Tym samym można pokusić się o dość smutny wniosek, że korzystamy z platform VOD podobnie jak z telewizora i oglądają przez internet produkcje, które z łatwością można znaleźć w programie konkretnych stacji. Być może też jest to jeden z wielu powodów, dla którego na Netfliksie pojawia się coraz więcej seriali i reality show sygnowanych znaczkiem TVP (ostatnio w bibliotece serwisu pojawiło się „Sanatorium miłości”).
Najpopularniejsze serwisy VOD w Polsce we wrześniu 2020 roku wraz z liczbą realnych użytkowników:
Netflix — 4,95 mln
Player.pl — 2,8 mln
wp.pl (VOD) — 2,59 mln
TVP.pl (VOD) — 2,58 mln
CDA Premium — 2,26 mln
VOD.pl — 2,15 mln
ipla.tv —1,4 mln
HBO GO — 1,38 mln
Canalplus.com — 928 tys.
NCPlusgo.pl — 438 tys.
Nie przegap nowych tekstów. Obserwuj serwis Rozrywka.Blog w Google News.