REKLAMA

Wiemy, kiedy Disney+ wejdzie do Europy. Niestety nie trafi od razu do wszystkich krajów

Od listopada 2019 roku ofertą platformy Disney + mogą cieszyć się przede wszystkim mieszkańcy Ameryki Północnej (USA, Kanada). Serwis zadebiutował wtedy również w Holandii, a zgodnie z zapowiedziami miał pojawić się w innych europejskich krajach na koniec marca 2020 roku. Tę datę jednak zmieniono.

Premiera Disney+ w Europie już w marcu 2020. Niestety nie wszędzie
REKLAMA
REKLAMA

Nie wiadomo, dlaczego zdecydowano się zmienić datę wejścia na europejskie rynki, ale mieszkańców wielu krajów mieszczących się na naszym kontynencie powinien ten fakt ucieszyć. Serwis zadebiutuje u nich tydzień wcześniej niż planowano. W Wielkiej Brytanii i Irlandii, Francji, Hiszpanii, Włoszech, Niemczech, Austrii i Szwajcarii pojawi się bowiem już 24 marca 2020 roku.

Podano jednocześnie informacje, że niedługo potem platforma ma zadebiutować na kolejnych rynkach Europy Zachodniej. Latem 2020 roku Disney+ pojawi się m.in. w Belgii, Portugalii i krajach skandynawskich.

Oferta Disney+ w Europie

I chociaż jak już wiedzieliśmy, w zależności od regionu oferta platformy ma się od siebie różnić, zgodnie z informacjami podanymi przez portal HollywoodReporter użytkownicy w Europie będą mogli na pewno legalnie cieszyć się originalsami - m.in. osadzonym w uniwersum Gwiezdnych Wojen serialem „The Mandalorian”, „High School Musical: The Musical: The Series”, „Encore!”, czy „Diary of a Future President”.

Nie wiadomo jednak, czy - a jeśli tak to kiedy Disney+ - będzie miał swoją premierę w Polsce.

Jest za to kilka innych potwierdzonych informacji. Wiadomo, jaka będzie cena subskrypcji we wspomnianych krajach. Za miesiąc trzeba będzie zapłacić 5,99 funtów (29,85 zł) bądź 6,99 euro (29,69 zł). Są to więc kwoty porównywalne do ceny polskiej subskrypcji HBO GO, gdzie miesiąc korzystania z usługi kosztuje niecałe 25 zł.

REKLAMA

Według szacunków Disneya do 2024 roku z Disney+ na całym świecie będzie korzystać 60-90 mln osób. Do tego też czasu wydatki na treści własne mają zwiększyć się z 1 mld USD w tym roku do 2,5 mld USD.

Dla porównania w 2018 roku z Netflixa korzystało 158 mln osób, a w ubiegłych 12 miesiącach firma na treści własne wydała 15 mld USD.

REKLAMA
Najnowsze
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA