REKLAMA

HBO namawia: świętujmy równość

Trwająca kampania prezydencka sprawiła, że temat LGBT powrócił na pierwsze strony gazet i zdominował nagłówki w internecie. Wsparcie osobom nieheteronormatywnym postanowili okazać firmy CD Projekt RED i Netflix, a właśnie dołączyło do nich HBO Polska. Stacja opublikowała z tej okazji specjalny filmik.

hbo go lgbt
REKLAMA

Ostatnie dni upłynęły wielu Polakom na dyskusjach związanych ze środowiskiem LGBT+, a wszystko za sprawą padających z ust prominentnych polityków prawicy głosów, że „to nie są ludzie, a ideologia”. Absurdalność poglądu o istnieniu ideologii niewyznawanej przez ludzi jest oczywista, ale podobne stwierdzenia zaczęły coraz mocniej przypominać absolutną dehumanizację mniejszości, którą doskonale znamy z ciemnych kart historii ludzkości.

REKLAMA

Dlatego przed takim stawianiem sprawy zaprotestowały środowiska naukowe, a rozmaici celebryci, gwiazdy i dziennikarze wyrazili swoje wsparcie dla osób nieheteronormatywnych. Na publiczne gesty w tej sprawie zdecydowały się też firmy istotne z punktu widzenia rodzimej popkultury. Najpierw gwałtowne poruszenie w polskim internecie wywołała zmiana loga CD Projekt RED na takie z kolorami tęczy, a ostatnio na listę przeciwników prawicy trafił też Netflix. W kierunku obu podmiotów błyskawiczne potoczyły się krytyczne komentarze i groźby usunięcia subskrypcji. Nie inaczej jest również w przypadku HBO Polska.

Firma opublikowała promocyjne wideo „Świętujmy równość” i pokazała logo HBO GO w kolorach tęczy.

Trwający nieco ponad półtorej minuty materiał pokazuje historię chłopaka mającego trudność z odnalezieniem się w nieakceptującym go środowisku. Pocieszenie znajduje jednak w trakcie seansów rozmaitych produkcji HBO (m.in. seriali „Gra o tron” i „Euforia”), gdzie widzi bohaterów mierzących się z podobnymi wyzwaniami i dających dowód, że miłość przybiera różne formy. Wideo namawia, by świętować naszą różnorodność i równość oraz nie udawać przed światem kogoś, kim nie jesteśmy.

REKLAMA

Oczywiście pod opublikowanym przez HBO Polska wideo już pojawiły się pierwsze komentarze mówiące o upolitycznieniu działań firmy i zapowiadające rezygnację z posiadanej subskrypcji. Wydaje się jednak wątpliwe, żeby tego typu groźby miały zmienić strategię firmy. Zwłaszcza, że sam film jest nadawany w języku angielskim i nie ma trafić tylko do polskich fanów stacji.

REKLAMA
Najnowsze
Aktualizacja: 2025-06-17T20:31:08+02:00
Aktualizacja: 2025-06-17T18:36:03+02:00
Aktualizacja: 2025-06-17T11:59:29+02:00
Aktualizacja: 2025-06-17T10:17:40+02:00
Aktualizacja: 2025-06-17T08:57:31+02:00
Aktualizacja: 2025-06-16T19:11:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-16T18:16:28+02:00
Aktualizacja: 2025-06-16T16:34:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-16T13:45:15+02:00
Aktualizacja: 2025-06-16T11:19:53+02:00
Aktualizacja: 2025-06-15T11:52:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-15T10:42:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-14T09:57:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-14T08:01:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-13T20:19:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-13T19:31:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-13T19:19:00+02:00
Aktualizacja: 2025-06-13T16:16:00+02:00
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA